LETA jau vēstīja, ka 7.maijā satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) izteica neuzticību "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājam un diviem no trim valdes locekļiem, un rosināja uzņēmuma padomi viņus atstādināt no amata. Padome aizvien izvērtē šo jautājumu.
Austrupe ir SM valsts sekretāra vietniece, viņai ir 20 gadu pieredze Eiropas Savienības fondu administrēšanā, uzraudzībā un auditā. Pēdējo sešu gadu laikā specializējusies transporta jomas finanšu stratēģiskā plānošanā un uzraudzībā.
Leimanis ir tiesību zinātnes maģistrs, korporatīvās vadības eksperts ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Viņš ir arī uzraudzības padomes priekšsēdētāja vietnieks LMT.
"RB Rail" ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu "Rail Baltica" projektu. Tā akcionāri ir EDzL, Igaunijas "Rail Baltica Estonia" un Lietuvas "Rail Baltica statyba". "RB Rail" ir centrālais "Rail Baltica" projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.