Šai lietai ir zināmas paralēles ar Terijas Šivao gadījumu, kurai ASV valdība pēc daudziem tiesu procesiem ļāva nomirt 2005. gadā, kad veģetatīvā stāvoklī viņa bija pavadījusi 15 gadus. Līdzības rodamas ar vēl daudzām līdzīgām tiesas prāvām vairāk nekā 40 gadu laikā.
Lambēra lietai līdzīgos gadījumos sabiedrība dalās divās daļās – vieni izlasa par šo lietu un, šaušalu pārņemti, nodomā, ka nav nekā briesmīgāka, kā kādu uzturēt pie dzīvības šādā stāvoklī.
Veģetatīvā stāvoklī esošais pacients ir pilnībā atkarīgs no citiem, tam īsti nav pašapziņas, tas nespēj adekvāti uztvert apkārt notiekošo un reaģēt uz notikumiem. Turklāt atlabt ir neiespējami.
Otra cilvēku daļa savukārt ar šaušalām uztver ideju, ka kādam cilvēkam, pat veģetatīvā stāvoklī esošam, pārtrauc dot barību un ūdeni, ļaujot tam nomirt, ja pastāv iespēja to vēl gadiem uzturēt pie dzīvības.
Sabiedrībā pastāv arī kontrastējoši ētiskie argumenti, proti, daži cilvēki uzsver, ka Lambēra nākotnē būtiska viņa stāvokļa uzlabošanās nav gaidāma, tāpēc jēgas turpināt uzturēt viņu pie dzīvības nav.
Citi savukārt krasi iebilst, sakot, ka par spīti cilvēka nespējai spriest pašam tā dzīvība ir svēta, tāpēc saglabājama līdz cilvēka dabiskajai nāvei.
Visiem, kuriem ir ļoti smaga invaliditāte, ir tiesības uz medicīnisko palīdzību, kas paildzinātu to dzīvi. Tomēr visiem viņiem ir tiesības arī nesaņemt medicīnisko palīdzību un nepaildzināt savu dzīvi, ja viņi varētu uzskatīt, ka tā ir pārāk nožēlojama un bezjēdzīga.
Vienīgais iespējamais risinājums Lambēra lietā ir - nonākt pie nākotnes rīcības plāna, vadoties pēc Lambēra paša vērtību sistēmas, uzskatiem un agrākajām vēlmēm.
Ja ir tā, kā apgalvo Lambēra sieva, ka Lambērs nekad nebūtu vēlējies šādā situācijā palikt dzīvs, tad viņa vecāku, ārstu un pat pāvesta uzskati un viedoklis zaudē pilnīgi jebkādu nozīmi. Lemt galu galā var tikai viens cilvēks – Vensāns Lambērs.