Latvijā šis ir otrais pamattrases būvprojektēšanas iepirkums, kurā paziņots uzvarētājs. Savukārt jūnijā tiks izsludināti vēl divi būvprojektēšanas iepirkumi dzelzceļa posmiem līdz Latvijas/Igaunijas un Latvijas/Lietuvas robežai.
Igaunijā sāktas iepirkuma procedūras būvprojektam visos dzelzceļa posmos no Latvijas/ Igaunijas robežas līdz Tallinai, un jau šī gada martā tika parakstīts pirmais būvprojektēšanas līgums. Savukārt Lietuvā izsludināti divi no četriem iepirkumiem, kas attiecas uz posmiem no Kauņas līdz Lietuvas/Latvijas robežai. Šī gada aprīlī tika parakstīts pirmais būvprojektēšanas līgums posmam no Kauņas līdz Ramīgalai.
Jau ziņots, ka posma caur Rīgu būvprojektēšanu un autoruzraudzību par 12,989 miljoniem eiro veiks Spānijas konsorcijs, kas sastāv no "IDOM Consulting, engineering, architecture" (IDOM) un INECO.
Uzvarētāja piedāvājuma summa ir 12 989 200 eiro un to iesniedza divu spāņu uzņēmumu konsorcijs. Plānots, ka līgumu ar uzvarētāju parakstīs šī gada jūnijā pēc nepieciešamo procedūru noslēgšanas, tai skaitā desmit dienu nogaidīšanas perioda.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.
Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.