Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

"Rail Baltica" posma Vangaži-Salaspils-Misa būvprojektēšana izmaksās 12,024 miljonus eiro

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija.
Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija. Foto: Evija Trifanova/LETA

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" posma Vangaži-Salaspils-Misa būvprojektēšanu un autoruzraudzību par 12,024 miljoniem eiro veiks starptautiska uzņēmumu apvienība, kuras sastāvā ir Francijas uzņēmums "Egis Rail S.A.", Vācijā reģistrētais "DB Engineering & Consulting" un SIA "Olimps", informē Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" pārstāve Līva Biseniece.

"RB Rail" pasludinājis iepirkuma "Būvprojektēšana un autoruzraudzības pakalpojumi "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas posmā Vangaži-Salaspils-Misa" uzvarētāju. Tika izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums. Plānots, ka līgums ar uzvarētāju tiks parakstīts pēc nepieciešamo procedūru noslēgšanas.

Atbilstoši sākotnējai detalizēti tehniskajai izpēti paredzēts, ka šajā posmā būs 33 ceļu un dzelzceļu pārvadi, kā arī savienojums ar "Rail Baltica" intermodālo loģistikas centru Salaspilī un infrastruktūras apkopes punktu Vangažos.

Paredzēta arī 11 tiltu izbūve, tai skaitā aptuveni 1,3 km gara tilta celtniecība pār Daugavu Salaspils un Ķekavas novados. Projektējamā posma paredzamais garums ir 67 kilometri.

Iepirkums paredz veikt inženiertehniskās izpētes darbus, vērtību inženieriju, būvprojekta pamatrisinājumu un Būvprojekta izstrādi dzelzceļa trases zemes klātnes, sliežu ceļa un saistīto inženierbūvju, tai skaitā tilta pār Daugavu, izbūvei. Līguma termiņš ir 24 mēneši būvprojekta izstrādei un 60 mēneši autoruzraudzības pakalpojumiem būvniecības darbu laikā.

Francijā reģistrētajam "Egis Group S.A." ir pieredze ātrgaitas dzelzceļa līniju, reģionālo un piepilsētas sistēmu, multimodālo mezglu kā arī kravu dzelzceļa, staciju, platformu, dzelzceļa un autoceļu attīstībā. Vācijas uzņēmums "DB Engineering & Consulting" piedāvā plašu pakalpojumu klāstu tālsatiksmes, ātrgaitas, reģionālajām un vietējām transporta sistēmu darbības plānošanā. Savukārt "Olimps" piedāvā visa veida inženierpakalpojumus, tai skaitā, inženiertehnisko objektu projektēšanu.

Latvijā šis ir otrais pamattrases būvprojektēšanas iepirkums, kurā paziņots uzvarētājs. Savukārt jūnijā tiks izsludināti vēl divi būvprojektēšanas iepirkumi dzelzceļa posmiem līdz Latvijas/Igaunijas un Latvijas/Lietuvas robežai.

Igaunijā sāktas iepirkuma procedūras būvprojektam visos dzelzceļa posmos no Latvijas/ Igaunijas robežas līdz Tallinai, un jau šī gada martā tika parakstīts pirmais būvprojektēšanas līgums. Savukārt Lietuvā izsludināti divi no četriem iepirkumiem, kas attiecas uz posmiem no Kauņas līdz Lietuvas/Latvijas robežai. Šī gada aprīlī tika parakstīts pirmais būvprojektēšanas līgums posmam no Kauņas līdz Ramīgalai.

Jau ziņots, ka posma caur Rīgu būvprojektēšanu un autoruzraudzību par 12,989 miljoniem eiro veiks Spānijas konsorcijs, kas sastāv no "IDOM Consulting, engineering, architecture" (IDOM) un INECO.

Uzvarētāja piedāvājuma summa ir 12 989 200 eiro un to iesniedza divu spāņu uzņēmumu konsorcijs. Plānots, ka līgumu ar uzvarētāju parakstīs šī gada jūnijā pēc nepieciešamo procedūru noslēgšanas, tai skaitā desmit dienu nogaidīšanas perioda.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu