"UltraFan" dzinēju izstrāde ilgusi vairāk nekā desmit gadus.
Paredzēts, ka to degvielas patēriņš būs par 25% mazāks nekā iepriekšējās paaudzes "Trent" dzinējiem.
Tikmēr "Airbus" stāsta, ka pilnībā elektriskas lidmašīnas vēl ir pārāk tālas nākotnes vīzija, ņemot vērā šobrīd pastāvošās problēmas ar bateriju svaru un ierobežotos attālumus, ko šādas lidmašīnas vienā reizē spētu veikt.
Tomēr hibrīdlidmašīnas, kurās tiktu apvienoti iekšdedzes dzinēji ar elektromotoriem, ir daudz reālāk piepildāms sapnis.
"Airbus" pauž cerību, ka videi draudzīgāka un klusāka hibrīdlidmašīna komerciālus lidojumus varētu sākt jau 2025. gadā.
Hibrīdlidmašīnas "E-Fan X" prototipu "Airbus" izstrādā kopā ar "Rolls-Royce" un Vācijas uzņēmumu "Siemens". Paredzēts, ka pirmos lidojumus jaunais lidaparāts varētu veikt jau nākamgad.
Lai arī "E-Fan X" ir ļoti nozīmīgs projekts, eksperti norāda, ka pašreizējās bateriju tehnoloģijas pagaidām nav spējīgas pilnībā nodrošināt aviācijas nozares vajadzības.
Tas nozīmē, ka lielo un garo lidojumu lidmašīnu pilnīga elektrifikācija būs ilgs process.
Eksperti prognozē, ka lidmašīnas ar iekšdedzes dzinējiem būs sastopamas vēl desmitgadēm.
Kā ilgtspējīga alternatīva aviācijas nozarē tiek piesaukta arī biodegvielas izmantošana.
Tomēr ņemot vērā apstākli, ka lielās aviokompānijas gadā tērē miljardiem litru degvielas, šobrīd pasaulē nav neviena biodegvielas ražotāja, kas spētu apmierināt šādu pieprasījumu.
Vairāki degvielas uzņēmumi gan šobrīd meklē iespējas šo situāciju mainīt un palielināt ražošanas apjomu.
Tomēr pat ja šie centieni vainagosies panākumiem, biodegvielas ražotājiem ir jāaiziet virkne pārbaužu un jāiegūst attiecīgi sertifikāti, lai viņu produkti varētu tikt izmantoti aviācijā. Tas ir laikietilpīgs process.
Tomēr galvenā problēma ar biodegvielu šobrīd ir tā, ka tā ir dārgāka par fosilo degvielu.
IATA dati liecina, ka globālais aviācijas degvielas rēķins pagājušajā gadā veidoja aptuveni 180 miljardus dolāru.
Pagaidām ir mazticams, ka lidsabiedrības varētu sākt masveidā izmantot degvielu, kas ir dārgāka.
Tikmēr daļa ekspertu uzskata, ka ar tehnoloģisko progresu vien nepietiks, lai būtiski mazinātu aviācijas radīto piesārņojumu.
Tāpēc cilvēkiem vajadzētu gluži vienkārši apzināti izvēlēties lidot mazāk.