Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) no Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta ir saņēmis Augusta Deglava ielas satiksmes pārvada tehniskās apsekošanas atzinumu, liecina biroja sniegtā informācija sociālajā vietnē "Twitter".
BVKB no RD saņēmis Deglava ielas tehniskās apsekošanas atzinumu
Atzinums saņemts 30. aprīļa vakarā, un tuvāko darba dienu laikā to plānots izvērtēt.
@BBirojs no @rdsvc ir saņēmis A. Deglava ielas satiksmes pārvada tehniskās apsekošanas atzinumu - tas iesniegts 30. aprīļa vakarā. @BBirojs to izvērtēs pāris tuvāko darba dienu laikā. Par rezultātiem tiks informēta @Valsts_policija, kas lems par turpmāko tilta ekspluatāciju.
— Būvniecības valsts kontroles birojs (@BBirojs) May 2, 2019
Par izvērtēšanas rezultātiem tikšot informēta Valsts policija, kas lems par turpmāko pārvada ekspluatāciju.
BVKB Kontroles departamenta direktors Māris Demme aģentūrai norādīja, ka saņemtais atzinums ir daudz apjomīgāks un saturīgāks nekā iepriekš saņemtie slēdzieni un patlaban biroja darbinieki to vēl vērtē. Konkrētāks lēmums par turpmāko rīcību no biroja puses varētu būt gaidāms piektdien, 3. maijā.
Kā ziņots, BVKB iesniegtajā atzinumā departaments atkārtoti uzsver pārvada izmantošanas drošumu.
Kā informēja RD Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola, eksperti ir atzinuši, ka Deglava ielas satiksmes pārvads ir drošs ekspluatācijai, ja transportlīdzekļu masa nepārsniedz 30 tonnas, un ka būvdarbus objektā nepieciešams atsākt pēc iespējas ātrāk.
SIA "Inženierbūve" secinājusi, ka, lai atsāktu ekspluatāciju pārbūves stadijā esošajam satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Deglava ielā, kustībai jānotiek pa divām autotransporta kustības joslām, transportlīdzekļu masa ir jāierobežo līdz 30 tonnām un ir jānodrošina satiksmes plūsmas kontrole, lai garantētu 30 tonnu masas zīmes ievērošanu, norāda Ahuna-Ozola.
Viņa apstiprināja, ka šī nosacījuma ievērošanai nepieciešams atbalsts no Valsts policijas.
Savukārt, lai turpinātu būvdarbus, atbilstoši atzinumos konstatētajam, ir nepieciešams izstrādāt projekta risinājuma izmaiņas, skaidro departamentā.
"Ņemot vērā to, ka būvdarbi jau ir sākti un konstrukcijas ir daļēji atsegtas, lai ārējo apstākļu ietekmē nesošajās konstrukcijās nesamazinātos vispārējā noturība, nepieciešams iespējami ātri tos atsākt. Atsevišķu būvdarbu veikšanai nepieciešams veikt siju galu pagaidu atbalstīšanu uz turām jeb balstiem," par ekspertu secinājumiem pavēstīja departamenta pārstāve.
Foto: Slēgts Augusta Deglava tilts