Trešdien, 1. maijā, plkst. 13 pie Dailes teātra sāksies tradicionālais "Kritiskās masas" velobrauciens. Pasākuma mērķis esot pievērst sabiedrības, politiķu un ierēdņu uzmanību velo satiksmes problēmām, kā arī panākt to, lai bērni varētu droši tikt uz skolu un ikdienas satiksme būtu droša arī viņu piederīgajiem. Izskatās, ka iedzīvotāju viedoklis sociālajos tīklos ir pretējs organizatoru vīzijai.
"Velorasti, tiesiskais nihilisms, visatļautība!" Ļaudis sociālajos tīklos skarbi kritizē velobraucienu "Kritiskā masa" (8)
Garīgā izaugsme 365 dienās: pagājušajā gadā piedalījos kritiskajā masā; šogad sapratu, ka ir veidi, kā cīnīties par sakārtotu infrastruktūru, kas neiekļauj būšanu kretīnam.
— Laura (@enoslekim) May 1, 2019
Ceru, ka nepiesaukšu nelaimi, bet pateikšu. Nebraucot virsū cilvēkiem / netriecoties pēc taisnības / saskatoties ar autovadītājiem un cieņpilni abiem veicot manevrus / arī neesošajā Rīgas velo infrastruktūrā iespējams +- normāli pārvietoties. Tāpēc nebraucu #kritiskamasa
— zhanett (@zhanett) May 1, 2019
1. maijs.
— Aija (@AlusunKleitas) May 1, 2019
Diena, kad es Rīgā jūtos kā cis gender heteroseksuāls baltais vīrietis - mierīgi minos ar savu velo, neko ļaunu nedomāju, bet jūtu, ka cilvēki domā, ka izvaroju CSN.
#kritiskamasa, manuprāt, ir jāuztver kā protesta akcija. protesta mērķis nav paglaudīt galviņu, bet gan apzināti provocēt, lai domātu par to kā vajadzētu, kas būtu jādara.
— Dāvis (@Davis___D) April 30, 2019
Ja man rīt #KritiskāMasa kāds velosipēdists uzdi*sīs par to, ka esmu atbraucis ar elektrisko skrejriteni, vai es drīkstēšu viņu nosaukt par velofašistu/velorasistu? ?? #velofašists #velorasists
— Jānis Lācis (@Lidotajs) April 30, 2019
Domāju ka tāpat ka praids nav labākais veids kā aizstāvēt un veicināt LGBT tiesības, tāpat kritiskā masa nepalīdz velobraucējiem. Nedomāju, ka tā izraisa empātiju.
— Rolands Ozolins (@rolandsozolins) April 30, 2019
Kritiskās Masas organizatori ir tādi dalbojobi, ka policijai nākas medijos izplatīt paziņojumu par pasākuma (ne)drošību, jo citādi neesot iespējams komunicēt. Way to go, velodarasti! Tāpēc es tajā praidā nepiedalos vairākus gadus.
— Andzej Mic (@AndzejMic) April 30, 2019
Šorīt, kā gandrīz katru dienu, braucu ar velo uz treniņu no Teikas līdz Uzvaras parkam & atpakaļ. 2x mani gandrīz nogalināja, 4x nedeva ceļu, kur priekšroka, 3x neuztriecos gājējam, jo tā rīcību paredzēju vietā, kur man priekšroka. Tas viss brīvdienā. Tāpēc došos @kritiska_masa
— Edgars Bernāns (@EdgarsBernans) May 1, 2019
Ko ar kritisko masu darisiet ? Tā arī ļausiet stihiskam pūlim uzstādīt savus noteikumus . Tikpat labi ,tascvar būt arī zaļo cilvēciņu kritiskā masa. Šādi pasākumi ir drauds valsts drošībai un valsts iestāžu mīkstums dod signālu mūsu ienaidniekiem
— Provinciālis Rīgā (@ProvincialisR) April 30, 2019
Inese, "kritiskā masa" parāda sabiedrības daļas, sauktas arī par #Velorastiem , visatļautību un tiesisko nihilismu! Ceru, ka @Valsts_policija rīt pozitīvi papildinās valsts budžetu. Es ceru, ka Jūs kā deputāte un amatpersona apzināties savu atbildību aicinot pārkāpt likumu!
— Artis Dobrajs (@artis_dobrajs) April 30, 2019
Ikdienā ar sapratni izturos pret riteņbraucējiem,bet kritiskā masa ir kaut kas stulbs. Protestējiet pie Rīgas domes spontāni katru dienu.
— Kristaps Ozoliņš (@OzolinsKristaps) April 30, 2019
Organizatori vērš uzmanību, ka Rīgā pēdējo četru gadu laikā nav izbūvēts neviens kilometrs jaunas veloinfrastruktūras un pie varas esošo politiķu solītie projekti gadu no gada tiek atlikti.
"Veloinfrastruktūras trūkums kļūst arvien akūtāks nu jau ne tikai pašiem riteņbraucējiem, bet arī autovadītājiem un gājējiem. Kritiskā masa brauc, lai izcīnītu iespēju velobraucējiem netraucēt autovadītājiem un neapdraudēt gājējus uz ietvēm," pauž aktīvisti.