Ik dienu Latvijas un citu valstu mediji vēsta par gadījumiem, kad apdraudēti ir bērni - gan fiziski, gan emocionāli. Visā Eiropas Savienībā krīzes situācijās ir pieejams bezmaksas Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis - 116111. Tas darbojas visu diennakti. Kas ir biežākie zvanītāji, kādu palīdzību viņi vēlas saņemt, kādas ir izplatītākās problēmas? Par to sarunā ar portālu "Apollo" stāsta Valsts Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja.
Jautāta, kas ir izplatītākās problēmas, ar kurām pēdējā laikā bērni un jaunieši vēršas pie uzticības tālruņa konsultantiem, speciāliste atklāj, ka šis tālrunis primāri ir palīdzība krīzes situācijās.
"Konsultants strādā, lai risinātu krīzes situāciju – mēģina atrisināt akūtu problēmu, to sauc "krīzes intervences" metodi.
Bērni galvenokārt zvana, lai runātu par attiecību problēmām – gan ar vienaudžiem, draugiem, romantiskajiem partneriem, partnerēm, vecākiem.
Gan bērni, gan pieaugušie visbiežāk konsultējas tieši par attiecībām ar sev apkārt esošajiem. Stāsti mēdz būt arī par kādiem skolotājiem, svešiem cilvēkiem. Liela daļa zvanu veltīta tieši vardarbības tēmai.
Sarunas - piesātinātas ar problēmām
Vislielākā daļa zvanu ir par problēmām ģimenē, taču vardarbība bieži vien ir blakusesoša arī citām problēmām, atklāj Vēja.
Viņa norāda, ka "viena zvana laikā bieži vien atklājas vairākas problēmas – tas var būt ne tikai strīds, piemēram, ar mammu, bet arī atklājas, ka bijuši iepriekšēji konflikti, asākas vārdu apmaiņas".
"Sarunas parasti ir piesātinātas ar dažādām problēmām.
Bieži vien zvanītāji uzreiz nemaz neatklāj, ka pret viņiem vardarbīgi izturas, ka viņus kāds aizskar, ka skolā aiztiek mantas, problēmas ar skolotāju.