OECD uzskata, ka Latvijai apmācību pasākumi būtu jāpapildina ar citiem pasākumiem, lai uzlabotu bezdarbnieku atgriešanu darba tirgū. Piemēram, tie varētu būt īsi kursi vai semināri noteiktu prasmju pilnveidei, izvērstāks reģionālās mobilitātes atbalsts, kas sedz izmaksas nokļūšanai uz izglītības iestādi.
Apmācību jomā ieviestā kuponu metode var veicināt pakalpojumu sniedzēju konkurenci, sniedzot lielākas iespējas bezdarbniekam izvēlēties izglītības iestādi. Vienlaikus OECD iesaka, ka atsevišķām klientu grupām varētu būt nepieciešams papildus atbalsts izglītības iestādes izvēlē.
OECD aicina pārdomāt kā attālākos reģionos veicināt izglītības iestāžu konkurenci, vienlaikus stiprinot reģionālas mobilitātes atbalstu apmācību dalībniekiem, jjo tas paplašina izvēles iespējas.
OECD secina, ka pašreizējais kupona realizācijas termiņš - 14 dienas - ir ļoti īss. OECD ieskatā risinājums būtu kupona realizācijas termiņa pagarināšana, piemēram, Vācijā kupons ir derīgs trīs mēnešus.
OECD uzsver, ka Latvijā ir pieejami kvalitatīvi administratīvie dati, lai veiktu regulārus NVA pakalpojumu izvērtējumus, kas ļauj ar zinātniski pamatotām un aprobētām metodēm izsekot gan indivīdu dalībai pasākumā, gan dalības ietekmei uz darba tirgus rezultātiem.
Pētījumā noskaidrots, ka Latvijā ir strikti bezdarbnieka statusa un pabalsta zaudēšanas nosacījumi, salīdzinot ar citām OECD valstīm. OECD iesaka ieviest mērenākas sankcijas nebūtisku pārkāpumu gadījumā, piemēram, īslaicīgu pabalsta samazinājumu, ja bezdarbnieks nepieņem atbilstošu darba piedāvājumu.
Garantētā minimālā ienākuma (GMI) pabalsta apmērs un pārklājums Latvijā salīdzinājumā ar OECD vidējiem rādītājiem ir zems, 2017.gadā GMI pabalstu saņēma tikai 0,5% no iedzīvotājiem, kas vecāki par 15 gadiem. Vairāk nekā puse GMI pabalsta saņēmēju to saņēma mazāk par sešiem mēnešiem. GMI pabalstu saņēmēju vidū lielākā daļa ir 55 gadus veci un vecāki. 17% no GMI saņēmējiem ir personas ar invaliditāti.