Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

"Latvijas Dizaina gada balvu 2019" iegūst kampaņa "#esesmuintroverts" (2)

Foto
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Latvijas dizaina gada balvas pasniegšana
Latvijas dizaina gada balvas pasniegšana Foto: TVNET

Apbalvojuma "Latvijas Dizaina gada balva 2019" pirmo vietu šogad izcīnījusi kampaņa "#esesmuintroverts", kuras autors ir platforma "Latvijas literatūra", aģentūru LETA informēja pasākuma organizatori.

Otrā vieta piešķirta mobilajai lietotnei "Derec", kuras autors ir "CUBE Systems", savukārt trešā vieta piešķirta pastāvīgajai ekspozīcijai "Sirdsapziņas ugunskurs", kuras autori ir Krista un Reinis Dzudzilo.

Galvenās balvas ieguvējs no Kultūras ministrijas saņems finansiālu atbalstu 2000 eiro apmērā Latvijas dizaina starptautiskajam mārketingam.

Fotogalerija: Latvijas dizaina gada balvas pasniegšana

Balvas galvenā partnera - informācijas tehnoloģiju uzņēmuma "Accenture" specbalva "Labākais digitālais dizains 2019" piešķirta mobilajai lietotnei "Asya" pārdomātām sarunām, kuras autors ir "Graftik", savukārt atzinības piešķirtas informācijas vietnei "Sieviete un Darbs", kuras autores ir Vineta Kreigere un Rūta Jumīte, bet maģistra darba vadītāja ir Barbara Ābele, mobilajai lietotnei "Derec", kuras autors ir "CUBE Systems", un mobilajai lietotnei "Jordānijas Banka", kuras autors ir "UX Design Agency".

"Latvijas Dizaina gada balvas 2019" žūrijas priekšsēdētājs, Viktorijas un Alberta muzeja ("Victoria and Albert Museum") Dizaina, arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs, kā arī 2018. gada Londonas dizaina biennāles radošais direktors Kristofers Tērners norādīja, ka "#esesmuintroverts" kampaņa izmanto konceptuālu dizaina domāšanu, lai apgrieztu nacionālu stereotipu kājām gaisā un uzsvērtu tā pozitīvās iezīmes.

"Kampaņas pamatā ir dizains, kas vērsts uz sociālo iesaisti - tas palīdz veidot kopienas un veicina lasīšanu, piesaistot interesentu uzmanību ar dažādu stratēģisko dizaina rīku palīdzību, tostarp digitālo, grafisko, produkta dizainu, kā arī modi. Kampaņa sasniedz savus mērķus ar humoru un asprātību, kā arī uzkavējas cilvēku atmiņās. Tā parāda nācijas psihi sirsnīgi apburošā veidā ar bagātīgu satura klāstu. Mēs ceram, ka kampaņa turpinās iesākto," norādīja Tērners.

Savukārt "Accenture" vadītājs Latvijā Maksims Jegorovs atzīmēja, ka viedām tehnoloģijām ir nepieciešams ne tikai viedāks domāšanas veids, bet arī viedāks dizains.

"Mani īpaši priecē, ka šogad 12,2% darbu bija iesniegti digitālā dizaina jomā. Izskatot iesniegtos darbus, uzņēmums vērtēja digitālo dizainu un tehnoloģiju spēju palīdzēt cilvēkiem kļūt produktīvākiem un zinošākiem. Šogad "Accenture" balvu pasniedz lietotnei "Asya", kas palīdz uzlabot savstarpējo komunikāciju. Digitālais dizains ir funkcionāls, kas piesaista uzmanību, bet vienlaikus nav uzmācīgs un ietver ērtu un saprotamu lietojamību, kas ir labs piemērs citiem uzņēmumiem," teica Jegorovs.

"Latvijas Dizaina gada balva" ir ikgadējs, nacionāls dizaina nozares konkurss, kura mērķis ir apzināt un popularizēt Latvijas dizaineru labāko sniegumu un veicināt nozares augstvērtīgu attīstību.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu