LRT pētnieciskās žurnālistikas nodaļa konstatējusi, ka Lietuvas dzelzceļa tirgū ar Latvijas uzņēmumu starpniecību centies iekļūt Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam pietuvinātais oligarhs, agrākais RŽD vadītājs Vladimirs Jakuņins, kas 2014. gadā iekļauts ASV sankciju sarakstā par saistību ar Krievijas agresiju Ukrainā.
Šlesers noliedzis saistību ar Krieviju, vien izteicies, ka viņam ir kopīgs loģistikas uzņēmums ar Krievijas valsts dzelzceļa kompāniju - "RŽD Logistics" - un viens neliels loģistikas uzņēmums, kura apgrozījums sasniedz "ap pāris miljoniem eiro".
"Mums nav biznesa Krievijā, mēs netaisām nekādu biznesu Krievijā. Protams, mēs strādājam ar kravām, kā esmu teicis, līdzīgi kā Lietuvā. Tas nevarētu būt nekāds pārsteigums, ka mēs ievedam Krievijas ogles, Krievijas minerālmēslus vai daudzas citas Krievijas preces. Mēs arī strādājam ar precēm, kuras nāk no Rietumiem, Ķīnas un tā tālāk," stāstījis bijušais Latvijas politiķis.
Šlesers darbojas uzņēmuma "EuroRailTrans" uzraudzības padomē, un 51% šā uzņēmuma akciju pieder RŽD, bet sakarus ar Jakuņinu viņš noliedzis.
"Kad biju satiksmes ministrs, mēs ar Jakuņinu tikāmies daudzas reizes, jo ik gadu notika "TransRussia" pasākums, kurā piedalījās visi satiksmes ministri - no Lietuvas, Igaunijas un tā tālāk. Tas ir normāli - ja esi politikā, nākas tikties ar dažādiem politiķiem," viņš izteicies.
Satiksmes ministrijai pakļautā Lietuvas transporta drošības administrācija (LTSA) neizdod uzņēmumam "LGC Cargo" atļaujas visiem iecerētajiem maršrutiem, norādot, ka ar tranzītpārvadājumiem starp trešajām valstīm var nodarboties tikai valsts kontrolēts uzņēmums.