Lombardā nopirktā tehnika nestrādā - ko ar to iesākt? Ar šādu problēmu pie LTV raidījuma "4. studija" vērsās kāds kungs, kurš iegādājies lombardā urbi, kas nedarbojas.
Lombardā iegādātā prece nedarbojas - ko darīt? (2)
Pēc urbja iegādes kādā Jēkabpils lombardā jaunais ierīces īpašnieks Andrejs ir devies mājās un pieslēdzis to uzlādei pie strāvas padeves. Pēc aptuveni astoņām stundām uzlādes laimīgais saimnieks mēģinājis iedarbināt ierīci, taču nesekmīgi.
Urbja īpašnieks raidījumam atklāj, ka pārdevējs pirkuma brīdī ir teicis, ka akumulators ir tikai izlādējies.
Kad Andrejs pēc konstatētās problēmas ir devies atpakaļ pie tirgotāja ar iegādāto preci un čeku par pirkumu, pārdevēja atbilde par preces atgriešanu vai maiņu ir bijusi noraidoša.
Urbjmašīnas īpašnieks par situāciju raidījumam izteicās: "Vienvārdsakot, iesmērēja!"
Pārdevējs savu atbildi arī neesot mainījis sarunā ar raidījuma žurnālistiem, tikai papildinājis.
"Likumā ir noteikta garantija tikai jaunām mantām, kas pirmo reizi tiek pārdotas. Lietotām mantām kā tādām garantijas nav. Tīri tehniski mēs varam tirgot jebko - kaut vai zemi uz galda."
Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne par konkrēto situāciju informē, ka arī uz lombardiem, ja tie pārdod patērētājiem preces, attiecas Patērētāju tiesību aizsardzības likums.
Patērētājam ir tiesības vērsties pie preces pārdevēja divu gadu termiņā no preces iegādes brīža, ja precei ir kādas neatbilstības līguma noteikumiem. Šādā gadījumā, ja prece nedarbojas kā nākas, pircējam ir tiesības vērsties pie tirgotāja.
Arī no lombarda var atgriezt naudu par preces neatbilstību vai samainīt to pret citu preci, ir jāvēršas attiecīgajā lombardā ar rakstisku lūgumu. Ja lombards to noraida, var vērsties PTAC.