Rīgas ielās joprojām nekursē ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi, jo ir bojāta ūdeņraža ražošanas iekārta, šodien Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā sacīja SIA "Rīgas satiksme" pagaidu valdes priekšsēdētājs Ernests Saulītis.
"Rīgas satiksmes" sadarbības partneriem joprojām nav izdevies "iedarbināt" ūdeņraža trolejbusu projektu (3)
Atbildot uz deputāta Jāņa Krišāna (S) jautājumu par to, kā virzās ūdeņraža trolejbusu ieviešana galvaspilsētas sabiedriskā transporta tīklā, Saulītis pastāstīja, ka visi ar ūdeņradi darbināmie trolejbusi esot darba kārtībā, taču nedarbojoties ūdeņraža ražošanas iekārta. Par iekārtas darbu esot atbildīgi sadarbības partneri no Nīderlandes.
"Iekārta no mūsu puses nav pieņemta, un joprojām noris sarunas, lai partneri nodrošinātu tās darbu un salāgotu visas tehniskās detaļas," teica Saulītis.
Aģentūras LETA arhīvā atrodamā informācija liecina, ka pēdējo reizi Rīgas domnieki par šo jautājumu diskutēja pērnajā jūnijā Satiksmes un transporta lietu komiteja ārkārtas sēdē.
Toreiz "Rīgas satiksmes" Juridiskās pārvaldes vadītājs Didzis Stepe stāstīja, ka šajā projektā ir iesaistītas trīs valstis - Nīderlande, Igaunija un Latvija, un abām partnervalstīm ir uzticēts izbūvēt ūdeņraža uzpildes stacijas. Stacijas būvniecības izmaksas esot aptuveni 4,5 miljoni eiro.
Kopējais projekta finansējums ir 16,1 miljoni eiro, no kuriem 50% sedz Eiropas investīciju fonds. Vēl par 21,50 miljoniem eiro ar Polijas uzņēmumu "Solaris Bus&Coach" ir noslēgts iepirkums par desmit ūdeņraža trolejbusu un desmit autobusu iegādi.
"Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča aģentūrai LETA apliecināja, ka visi trolejbusi Rīgai ir piegādāti, taču par autobusu piegādi uzņēmums lems tikai tad, kad būs skaidri pirmie projekta rezultāti, proti, varēs veikt aprēķinus par ekonomiskajiem ietaupījumiem no ūdeņraža transporta un citiem aspektiem.
Vienlaikus viņa norādīja, ka, tā kā projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības fondu atbalstu, visas darbības tiek saskaņotas un projekta ieviešanas termiņi netiek kavēti.