"Analizējot pārvadātāju sniegtos datus, pievērsām uzmanību tam, ka RMS personām ar invaliditāti izsniegto biļešu īpatsvars, salīdzinot ar "Rīgas satiksmes", ir augsts.
Autotransporta direkcijas rīcībā esošie dati liecina, ka 2018. gadā RMS personām ar invaliditāti izsniegto biļešu skaits no kopējā biļešu skaita bija 14%, Rīgas satiksmē 4%, turpretī reģionālās nozīmes maršrutos - 8%. Papildu uzmanību piesaistīja fakts, ka RMS 22% no visām personām ar invaliditāti biļetes saņēma pie šofera, turpretī Rīgas satiksmē tie bija tikai 9%," skaidroja Godiņš.
Viņš uzsvēra, ka minētie fakti rada jautājumus, kāpēc šāda situācija veidojas. "Tādēļ šobrīd turpinām apkopot un analizēt informāciju, ko mums sniedz Rīgas dome un "Rīgas satiksme". Tā kā mums ir aizdomas par nekorektu minētās kategorijas pasažieru pārvadājumu uzskaiti Rīgas pilsētas nozīmes maršrutos, tiklīdz būsim apkopojuši un izvērtējuši visu informāciju pilnībā, vērsīsimies tiesībsargājošās iestādēs ar lūgumu veikt padziļinātu pārbaudi," pauda Autotransporta direkcijas vadītājs.
Tādēļ līdz pilnīgai situācijas noskaidrošanai, Autotransporta direkcija ierosinās Sabiedriskā transporta padomei pieņemt lēmumu - aizturēt Rīgas domei avansā izmaksājamo kompensāciju.
Jau vēstīts, ka Autotransporta direkcija, izvērtējot "Rīgas satiksme" sniegto informāciju par tās apakšuzņēmuma "Rīgas mikroautobusu satiksme" veiktajiem pasažieru pārvadājumiem, izlēma vērsties VID un Valsts policijā saistībā ar iespējamu krāpniecību datos par personu ar invaliditāti pārvadājumiem.
Tāpat ziņots, ka, analizējot Rīgas domes un pašvaldības "Rīgas satiksme" sniegto informāciju par pasažieru ar pirmās un otrās grupas invaliditāti pārvadājumiem, Autotransporta direkcijai ir radušās aizdomas par nekorektu minēto kategoriju pasažieru pārvadājumu uzskaiti Rīgas pilsētas nozīmes maršrutos. Tādēļ līdz pilnīgai situācijas noskaidrošanai, Autotransporta direkcija ierosinās Sabiedriskā transporta padomei pieņemt lēmumu - aizturēt Rīgas domei avansā izmaksājamo kompensāciju par 2019. gada otro ceturksni.
Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" vēstīja, ka mākslīga pārvadāto personu ar invaliditāti skaita palielināšana ļautu privātajam uzņēmumam saņemt lielāku valsts dotāciju par šīs kategorijas personu pārvadāšanu bez maksas - Latvijā personām ar invaliditāti sabiedriskajā transportā nav jāpērk biļetes, jo par viņiem maksā valsts. Pagājušajā gadā tam bija nepieciešami 18 miljoni eiro, tostarp puse tika Rīgai, bet divus miljonus saņēma "Rīgas mikroautobusu satiksme".
Informācija par "Rīgas mikroautobusu satiksmes" pērn pārvadātajiem pasažieriem liecina, ka 2018. gadā uzņēmums pārvadājis 11,8 miljonus pasažieru, no kuriem 14% ir bijuši ar invaliditāti. Tādējādi "Rīgas mikroautobusu satiksmes" pārvadāto personu ar invaliditāti īpatsvars bijis 3-5 reizes lielāks nekā citiem pārvadātājiem.