Vienlaikus Zaķis piebilda, kaut arī zemās grīdas tramvaju piegādes iepirkuma dokumentācijas izstrādāšanas gaitā "Delna" vērsās Iepirkumu uzraudzības birojā un informēja par savām iebildēm, minētā sarakste notika darba procesā vēl pirms nolikuma apstiprināšanas.
Kā ziņots, pēc biedrības "Delna" publiskotā paziņojuma par saskatītām problēmas zemās grīdas tramvaju iepirkuma procesā Rīgā, RS pauda, ka šāda iespējama faktu konstatēšana nav veikta savlaicīgi.
"Rodoties bažām par iespējamām nelikumīgām rīcībām zemās grīdas tramvaju iepirkumos, "Delnas" pienākums bija par to laicīgi brīdināt kompetentās iestādes, nevis nepilnu gadu vēlāk par to runāt publiski," paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem norādīja RS.
Zemās grīdas tramvaju iepirkums bija otrais projektā "Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstība", kas plašāk zināms kā Skanstes tramvaja projekts, sāktais iepirkums, kuru "Delna" uzraudzīja ar Eiropas Komisijas finansiālu atbalstu. Iepirkumā, kuru RS izsludināja 2018. gada aprīlī, bet pārtrauca 2019. gada janvārī, bija paredzēts iegādāties 12 energoefektīvus zemās grīdas tramvajus.
Iepirkumā bija pieteikušies tikai divi pretendenti, tostarp "Škoda Transportation", kura iespējamo iesaisti liela apjoma kukuļdošanā šobrīd izmeklē Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.