Ķīnas aviācijas aģentūra visām valsts aviolīnijām deva rīkojumu pārtraukt "Boeing 737 MAX 8" lidmašīnu izmantošanu. Arī lidsabiedrība "Cayman Airlines" uz izmeklēšanas laiku pārtraukusi modeļa lietošanu.
Taču citas kompānijas, piemēram, "Fiji Airlines" un Singapūrā bāzētais lidmašīnu izīrētājs "BOC Aviation" negrasās pārtraukt modeļa lietošanu.
Patlaban aviokompānijas visā pasaulē izmanto vairāk nekā 300 "Boeing 737-MAX" lidmašīnas. Kopš 2017.gada pasūtītas vēl apmēram 5000 šādas lidmašīnas.
Modelis komerclīniju lietošanā ir tikai kopš 2017.gada.
Pēc pērnā gada aviokatastrofas Indonēzijā izmeklētāji norādīja, ka lidmašīnas automātiskās sistēmas dēļ pilotiem bijušas grūtības lidojuma laikā novaldīt lidmašīnu. Automātiskā sistēma atkārtoti spiedusi lidmašīnas priekšgalu uz leju, kamēr piloti centušies to atkal pacelt gaisā.
Automātiskā sistēma ir jauna "Boeing 737 MAX" lidmašīnu funkcija. Aģentūra "Reuters" ziņo, ka "Boeing" varētu izlaist jaunu programmatūras risinājumu, lai novērstu ar automātisko sistēmu saistītās problēmas.
Avarējusī "Ethiopian Airlines" lidmašīna 4.februārī izgāja rūpīgu pirmo pārbaudi, sociālajos tīklos norādījusi Āfrikas lielākā lidsabiedrība.
"Ethiopian Airlines" avārijas laikā redzamība bija laba, bet gaisa satiksmes monitoringa vietne "Flightradar24" uzrādīja, ka lidmašīnas "vertikālais ātrums pēc pacelšanās bija nestabils", ziņo raidorganizācija BBC. Lidmašīnu vadīja vecākais kapteinis Jareds Getačevs, kura lidojumu stāžs pārsniedz 8000 stundas.
Lidmašīnā atradās cilvēki no vairāk nekā 30 valstīm, galvenokārt Kenijas un Kanādas. Nav ziņu par cietušajiem no Latvijas.