Tikmēr bijušais RS vadītājs Anrijs Matīss gan joprojām uzskata, ka "RDZ Energy" līgums ir apšaubāms.
"Nu es būtu ļoti piesardzīgs par Monako vai Itālijas, vai kādiem citiem pilsoņiem, kas ir izveidojuši speciāli kompāniju šeit, lai piegādātu degvielu tikai pārsvarā "Rīgas Satiksmei"," pauda Matīss.
"Nē, nu protams, ir uzņēmēji, kas varbūt tālu dzīvo, bet uzskata, ka tieši tas ir viņu biznesa niša, kur jāstrādā, jāpiegādā degviela konkrētam uzņēmumam, bet es ļoti rūpīgi to pārbaudītu visu vēlreiz," "de facto" pastāstīja Matīss.
Matīss atgādināja, ka nezināmie īpašnieki nebija vienīgā problēma – saskaņā ar auditu, degvielas iepirkuma rezultātā 2016. un 2017. gadā kopā pārmaksāti 6 miljoni eiro.
"Ja par tiem līgumiem kaut kādā laika posmā ir pārmaksātas ievērojamas naudas summas, tad, manuprāt, ir jātiek vaļā no šiem līgumiem. Jāatrod juridisks ceļš, kā izsludināt jaunu konkursu un šo līgumu pārtraukt," teic Matīss.
"Nu nevar būt tāds līgums, kur [...] nopērkam dārgāku degvielu nekā tā ir benzīntankā. Nu tas nav normāli, nav atbalstāmi."
Monako firstiste ir pilsētvalsts ar apmēram 40 tūkstošiem iedzīvotāju, kas pievilina ne vien tūristus, kazino un "Pirmās formulas" cienītājus, bet arī tos, kurus vilina Monako kā nodokļu paradīzes slava.
Par Monako nodokļu rezidentiem ir kļuvuši arī vairāki Latvijas uzņēmēji, piemēram, Rīgas mēra Nila Ušakova ("Saskaņa") ilggadējais līdzgaitnieks, bijušais ārštata padomnieks Ēriks Teilāns.