"Agrāk, kad es strādāju RS, nebija šis patiesā labuma guvējs atklāts. Bet, manuprāt, tas ir arī pretēji likumam - ka nevar slēgt līgumu, nezinot, kas ir patiesā labuma guvējs. [...] Noteikti nedrīkst būt līgumi, kuriem nav skaidrs, kas ir īpašnieki un nav skaidrs, kas ir šīs kompānijas reālie akcionāri," sacīja Matīss.
Kā ziņots, Matīss par "Rīgas satiksmes" pagaidu vadītāju tika iecelts pērn 13. decembrī, ieņemot no amata atstādinātā bijušā vadītāja Leona Bemhena vietu, kuram ir piemērots aizdomās turētā statuss Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) lietvedībā esošajā kriminālprocesā par "Rīgas satiksmes" iepirkumiem.
Pēc amata pienākumu pildīšanas sākšanas, Matīss ierosināja veikt RS auditu.
Auditā atklājies, ka, piemēram, seši miljoni eiro pārmaksāti degvielas iepirkumā ar firmu, kuras īpašnieki noslēpti ārzonās, tramvaju iegādei piešķirtais kredīts iztērēts algām, bet dārgās e-talonu sistēmas uzturēšanai iztērēti 40% no biļetēs iekasētās naudas, vēstīja žurnāls "Ir".
Auditori arī atklājuši, ka daļa no 50 miljonu eiro lielā kredīta, ko "SEB banka" piešķīra 20 zemās grīdas tramvaju iepirkumam, iztērēta algām, jo uzņēmumam vienkārši nebija naudas. Šo iztrūkumu pagaidu valde segusi ar pērn gada beigās Rīgas domei jau izprasīto papildu dotāciju 17 miljonu eiro apmērā. Nauda atlikta atpakaļ bankas kontā un nevienam vairs neesot ļauts tai skarties klāt, žurnālam skaidrojis Matīss.
Savukārt aptuveni trīs miljoni eiro gan 2016., gan 2017. gadā pārmaksāti neizdevīgā degvielas iepirkumā. 2015. gada novembrī RS par degvielas piegādi uz pieciem gadiem vienojās ar "RDZ Energy", kuras īpašnieki noslēpti Maltā un tālāk Britu Virdžīnu salās, vēstīja "Ir". Aptuveni pusi šīs kompānijas apgrozījuma veido ieņēmumi no RS, bet tās patiesie labuma līdz šim nebija zināmi.