Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Raidījums: Kā varēja nepamanīt nelikumības "Rīgas satiksmē"? Ušakovs par neērtajiem jautājumiem klusē (19)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs pie savas mājas Mežaparkā, kur Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbinieki veica kratīšanu.
Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs pie savas mājas Mežaparkā, kur Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbinieki veica kratīšanu. Foto: Edijs Pālens/LETA

Atklājas aizvien jauni fakti par uzņēmumā "Rīgas satiksme" iepriekšējo gadu saimniekošanas metodēm. "Rīgas satiksmes" pagaidu vadītājs Anrijs Matīss brīdina, ka finanšu situācija varētu kļūt kritiska jau pāris nedēļu laikā, vēsta raidījums "TV3 Ziņas".

Izrādās, tas viss radījis pat maksātnespējas draudus. 

Matīss vēl ceturtdienas rītā pieļāva, ka varētu pat rakstīt atlūgumu, jo viņš neesot "visu mēslu savācējs, kas tur ievārīti pa padsmit gadiem".

Vēlāk pēc ilgas sarunas ar Nilu Ušakovu (“Saskaņa”) Matīss gan bija gatavs darbu turpināt. 

» "Rīgas satiksmes" pagaidu vadītājs Matīss saņem Ušakova atbalstu un paliek amatā

E-talonu sistēmas uzturēšanai iztērēti 40% no biļetēs iekasētās naudas. Uzņēmumam "Rīgas karte" par termināļu aparātu nomu gadā tiek maksāti 720 eiro, kaut gan šādu iekārtu var nopirkt par 485 eiro.

Nelikumību virkni Matīss atklājis intervijā žurnālam "Ir".

Daļa no 50 miljonu eiro lielā kredīta, ko "SEB banka" piešķīra 20 zemās grīdas tramvaju iepirkumam, iztērēta algām, jo uzņēmumam vienkārši nebija naudas.

Šo iztrūkumu pagaidu valde segusi ar pērn gada beigās Rīgas domei jau izprasīto papildu dotāciju 17 miljonu eiro apmērā.

Nauda atlikta atpakaļ bankas kontā, un nevienam vairs neesot ļauts tai skarties klāt.

Savukārt aptuveni trīs miljoni eiro pārmaksāti neizdevīgā degvielas iepirkumā. 2015. gada novembrī "Rīgas satiksme" par degvielas piegādi uz pieciem gadiem vienojās ar kādu firmu "RDZ Energy", kuras īpašnieki noslēpti Maltā un tālāk Britu Virdžīnu salās.

Aptuveni pusi šīs kompānijas apgrozījuma veido ieņēmumi no "Rīgas satiksmes", bet tās patiesie labuma guvēji nav zināmi.

"Es neesmu izmeklētājs, ne visu mēslu savācējs, kas tur ievārīti pa padsmit gadiem. Ļoti rūpīgi pārdomāšu, vai strādāt vai nestrādāt šādā uzņēmumā. It sevišķi, ja nebūs Rīgas domes atbalsta," tā pirms tikšanās ar Ušakovu teica Matīss.

Tikšanās ar Ušakovu aizņēma teju divas stundas. Pēc tās Matīss bija krietni mierīgāks un atkāpšanos nepieļāva.

"Ja ir sapratne un vēlme no akcionāra puses sakārtot problēmas, tas ir viens stāsts. Ja tādas nav, tas ir cits stāsts. Ir daudzas lietas, kas Rīgas domes koridoros risināmas. Ir apņēmība no domes puses problēmas risināt," pauda Matīss.

Savukārt Ušakovs žurnālistiem norādīja: "Viņam ir viss mans atbalsts. Bet primārais ir risināt problēmas ar finansēšanu."

Atklāts jautājums, kā kapitāldaļu turētājs Nils Ušakovs gadiem varēja nepamanīt izsaimniekošanas seriālu paša pārraudzītajā uzņēmumā. Ušakovs savu vainu nesaskata, un no nepatīkamā jautājuma izvairījās. Vairākkārt. Uz beigām gan Rīgas mēra balss kļuva arvien klusāka.

"Sirdsapziņa man nosaka, ka vienīgais izaicinājums ir atrisināt jautājumus par uzņēmuma un pašvaldības budžetu," bilda Ušakovs.

Piektdien, 1. martā, notiks “Rīgas satiksmes” akcionāru sanāksme, kur tiks lemts par uzņēmuma budžetu, bet galalēmums būs marta beigās, kad dome lems par pilsētas kopējo naudas maku.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu