Spānijas uzņēmums "Patentes Talgo S.L." ("Talgo") iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) par "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkumu, liecina IUB mājaslapā publicētā informācija.
Pārsūdzēti "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma rezultāti (1)
Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.
Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijā "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis sacīja, ka pēc tam, kad februārī kā uzvarētājs iepirkumā tika nosaukts Čehijas uzņēmums "Škoda Vagonka", "Talgo" vērsās Administratīvajā tiesā par IUB lēmumu un pēc tam arī pašā IUB, pārsūdzot iepirkuma rezultātus.
"Mums līdz 6. martam ir jāsniedz paskaidrojumi, pie tā mēs strādājam un termiņā iekļausimies," sacīja Grigulis.
Aģentūra LETA jau ziņoja, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - "Talgo", Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un "Škoda Vagonka".
"Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225 303 262 eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda Vagonka" un CAF iesniedza Iepirkumu uzraudzības birojā sūdzības par sarunu procedūru.
Izskatot sūdzības, IUB aizliedza "Pasažieru vilcienam" slēgt līgumu ar "Talgo" par elektrovilcienu piegādi, savukārt, atkārtoti izvērtējot jauno elektrovilcienu iepirkumā iesniegtos piedāvājumus, "Pasažieru vilciens" nolēma iegādāties vilcienus no "Škoda Vagonka", kura piedāvātā līgumcena ir 241,888 miljoni eiro.
Kompānijas vadība skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo "Pasažieru vilciens" ņēma vērā IUB ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena.
Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija "Škoda Vagonka". "Talgo" piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā "Škoda Vagonka" bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.
"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.