Kopējā līgumcena būs 241,888 miljoni eiro.
Grigulis skaidroja, ka iepirkuma konkursā uzvarētājs mainīts, jo "Pasažieru vilciens" ņēma vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) ieteikumus par to, ka jāizvērtē cita elektroenerģijas cena. Pārvērtējot vilcienu izmaksas dzīves ciklā, izdevīgākais piedāvājums bija "Škoda Vagonka". Neviens no pretendentiem pārvērtēšanas laikā nedrīkstēja mainīt piedāvājumus.
Viņš atzīmēja, ka iepriekšējā iepirkuma uzvarētāja Spānijas uzņēmuma "Patentes Talgo S.L." ("Talgo") piedāvātā cena bija lētāka, taču vilcienu apkopes un uzturēšanas izmaksas 35 gadu ciklā "Škoda Vagonka" bija mazākas, līdz ar to mazākas arī kopējās izmaksas.
Šo pasažieru vilciena iepirkumu komisijas lēmumu pretendenti vēl var pārsūdzēt desmit plus vienas darbadienas laikā. "Ja pārsūdzību nebūs, tiks slēgts līgums ar "Škoda Vagonka"," teica Grigulis.
Iepriekš "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju atzina Spānijas uzņēmumu "Patentes Talgo S.L.", taču Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedz slēgt līgumu.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka par tiesībām piegādāt 32 jaunus elektrovilcienus sacentās četri pretendenti - Spānijas uzņēmums "Patentes Talgo S.L." ("Talgo"), Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums, Spānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) un Čehijas "Škoda Vagonka". "Pasažieru vilciens" par uzvarētāju elektrovilcienu iegādes iepirkumā atzina "Talgo", kura piedāvātā līgumcena bija 225 303 262 eiro. Taču divi iepirkuma dalībnieki - "Škoda Vagonka" un CAF iesniedza IUB sūdzības par sarunu procedūru.