Šajā ziemas sezonā salabotas avārijas bedres 3094 kvadrātmetru platībā, bet masveida bedrīšu remonts tiks sākts, kad iestāsies tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi, informēja VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" pārstāvji.
Šajā ziemas sezonā uz autoceļiem salabotas avārijas bedres 3094 kvadrātmetru platībā
Kompānijā norādīja, ka mainīgos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra dienas laikā ir virs nulles un naktī zem nulles, uz autoceļiem pastiprināti un neprognozējami veidojas bedres. Ziemas sezonas laikā "Latvijas autoceļu uzturētājs" remontē satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres. Avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem.
Satiksmei bīstamo bedru remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir vienīgā šādos laika apstākļos pielietojamā metode, norādīja "Latvijas autoceļu uzturētāja" pārstāvji, piebilstot, ka bedre tiek attīrīta un aizpildīta ar aukstā asfalta maisījumu. Laika apstākļi neietekmē aukstā maisījuma (asfalta) saķeri ar bedres virsmu un malām, un satiksmi pāri saremontētajai bedrei var atjaunot uzreiz pēc remontdarbiem.
Satiksmei bīstamo bedru remonta mērķis ir novērst avārijas situācijas un uzlabot satiksmes drošību līdz brīdim, kad laika apstākļi ļaus bedres salabot pamatīgi.
Iestājoties tehnoloģijai atbilstošiem laika apstākļiem, proti, diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs plus pieciem grādiem, ceļu uzturētāji sāks masveida bedru remontu ar ierastajām tehnoloģijām uz melnā seguma valsts autoceļiem.
Satiksmei bīstamās bedres galvenokārt veidojas uz novecojušiem autoceļu segumiem, kuriem nav veikti virsmas atjaunošanas darbi un, kuri ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī. "Latvijas autoceļu uzturētājs" informēja, ka no 9129 kilometriem melnā seguma valsts autoceļiem tādi ir aptuveni 40%.
Temperatūras svārstību un satiksmes intensitātes rezultātā veidojas neprognozējams bedru apjoms. Bedru remontu visā valsts teritorijā veic 56 ceļu uzturētāju remontbrigādes.
Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetriem (aptuveni 30 centimetri reiz 30 centimetri) un tās ir dziļākas par pieciem centimetriem. Saņemot informāciju par satiksmei bīstamu bedri, uz A uzturēšanas klases autoceļiem tās tiek labotas 24 stundu laikā, B uzturēšanas klases autoceļiem - piecu diennakšu laikā, C uzturēšanas klases ceļiem - nedēļas laikā un D uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā.
"Latvijas autoceļu uzturētājs" veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometri, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.