Droša braukšana ziemā ir bieža tēma pat mājas viesībās – par to, ka tas interesē daudzus, liecina arī iedzīvotāju aktivitāte, piesakoties uz bezmaksas mācībām. “Zebra” nolēma apkopot dažus praktiskus un noderīgus padomus, kurus, sēžoties pie stūres šajā gada laikā, autovadītājiem vajadzētu piefiksēt, vēsta raidījums "Zebra".
Padomi un ieteikumi ikvienam autovadītājam
Biķernieku trases vadītājs Normunds Lagzdiņš aicina pievērst uzmanību ātrumam – lai tas būtu tāds, ka būtu iespējams novadīt savu auto un nepieciešamības gadījumā to arī apstādināt.
Tāpat ir jāievēro distance starp priekšā braucošo auto un jāpievērš uzmanība riepu izvēlei.
Gatavojoties bremzēt, ir prātīgi to darīt jau nedaudz agrāk, nevis pēdējā brīdī – arī tā var pārliecināties par to, vai ceļš ir slidens. Arī izgriežoties uz cita ceļa, var mazliet uzdot gāzi – ja riteņi sāk spolēt, tad tā ir zīme. Tomēr jāatceras, ka šos bremzēšanas un paātrināšanas mēģinājumus jāveic tad, kad auto stūre un riteņi ir taisni un neviena cita apkārt nav.
Melns asfalts no melna ledus vizuāli diez ko neatšķiras. Lai noteiktu atšķirību, jāpievērš uzmanība stūrei – ja tā, poētiski runājot, kļūst "vieglāka", tad vajadzētu samazināt braukšanas ātrumu un bremzēt ļoti vienmērīgi.
Braucot ziemā, noteikti vajadzētu izvairīties no asu manevru veikšanas un nevajadzētu arī mēģināt stūrēt vairāk kā vasaras sezonā. Ja pieķerat sevi šādā situācijā, tad ziniet, ka kaut kas nav pareizi.
Der atcerēties arī to, kurās vietās ceļš parasti ir visslidenākais – kur ir aukstāks, tur arī jārēķinās ar lielāku slīdamību.
Visātrāk atdziest tilti un viadukti – šajās vietās vējš pūš pa apakšu, un tās var būt slidenas arī tajos brīžos, kad apstākļi uz pārējā ceļa ir pilnīgi normāli. Slidens ir arī tajās vietās, kur visi bremzē un gāzē – gan pie krustojumiem, kur ir luksofori, gan pavisam maziem lauku ceļiem.
Vissvarīgākais padoms auto vadīšanā ziemā ir tas, ka jābrauc ļoti laideni, bez asām kustībām.
Gadījumos, ja auto "neklausa" stūrei, tā ir jāgriež mazāk.
Tuvojoties krustojumam, slidena ceļa apstākļos labāk ir nobremzēt laikus, lai droši zinātu, ka auto apstāsies. Ja sanāks kļūdīties kaut par metru, tad var sanākt ieslīdēt krustojumā un iekļūt negadījumā.