Latvijā 78% aptaujāto iedzīvotāju internetā iepērkas labprātāk nekā tradicionālajos veikalos labāku cenu piedāvājumu dēļ, liecina starptautiskā interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" pētījuma dati par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē.
Noskaidrots iemesls, kāpēc Latvijas iedzīvotāji labprātāk iepērkas internetā (2)
2018. gada pētījumā iedzīvotāju skaits, kas iepērkas internetā labprātāk nekā tradicionālajos veikalos, ir par vienu procentpunktu mazāks nekā 2016. gadā veiktajā pētījumā.
Pētījuma dati liecina, ka galvenās problēmas, ar kurām interneta lietotāji saskaras iepērkoties internetā, ir pārāk ilgs piegādes laiks. 2018. gada pētījumā 42% respondentu norādījuši, ka produktu piegāde prasījusi pārāk ilgu laiku, bet 2016.gada veiktajā pētījumā šādu atbildi snieguši apmēram 44% respondentu.
Kā liecina pētījuma dati, 34% respondentu uzskata, ka e-komercijas vietnēs trūkst pamatinformācijas par produktu, piegādi vai maksājuma iespējām. 2016. gada pētījumā šādu atbildi norādījuši 19% respondentu.
Savukārt kā iemeslu, kāpēc interneta lietotāji izvēlas neiepirkties internetā, pētījumā respondenti norādīja, ka viņiem ir vēlme redzēt preci pirms tās iegādes. Šādu atbildi 2018. gadā snieguši 58% respondentu, kas ir par trīs procentpunktiem vairāk nekā 2016. gadā. Tāpat 2018. gādā pieaudzis to respondentu skaits, kuri neuzticas preces piegādes kvalitātei un kuri nevēlas gaidīt preces piegādi, vēloties preci saņemt uzreiz pēc tās iegādes.
Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju - "gemiusAdHoc". Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos portālos "tvnet.lv", "delfi.lv", "jauns.lv", "sportacentrs.com", "andelemandele.lv", "gismeteo.lv" un "iauto.lv".
Pētījums veikts laika posmā no 2018. gada 12. līdz 15. septembrim, un tā laikā aptaujāti 3137 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.