"Šahisti sēž uz rokām, lai neizdarītu gājienu par ātru", "ir jāuzņemas atbildība par visiem tiem cilvēkiem, kurus tu pieradini", "kamēr attiecības bija slepenas, par tām nebazūnēja apkārt", "neviens medijs nevar pasargāt bērnus no viņu vecāku muļķībām, no publiskas izrādīšanās", "negatīvo komentāru rakstītājiem liekas, ka viņi komentē citu dzīves, bet īstenībā - tas ir stāsts par viņiem pašiem"... Reklāmas speciālists Ēriks Stendzenieks, Rīgas Stradiņa universitātes Komunikācijas studiju katedras vadītāja, mediju eksperte Anda Rožukalne, sociālantropologs Klāvs Sedlenieks un psihoterapijas speciālists Gatis Bušs sarunā ar portālu "Apollo" dalās pārdomās par sabiedrības reakciju uz privātās dzīves publiskošanu sociālajos tīklos.
No tikšanās pie tējas krūzes un iemīlēšanās līdz plaši apspriestam skandālam - Andra Kiviča un Lienes Skulmes attiecību stāsts reti kuram palika nepamanīts. Atlika vien atvērt kādu sociālo tīklu, un gribot negribot saņēmi visai plašu diskusiju materiālu - Andra Kiviča ieraksti "Facebook" profilā, sabiedrībā pazīstamu cilvēku komentāri, aizstāvji un nelabvēļi, joki, karikatūras.
Dažas dienas sabiedrību neuztrauca ne valdības veidošana, ne dabas katastrofas - acis tika vērstas vien jaunā pāra virzienā, gaidot nākamo "Kiviča un Skulmes seriāla" sēriju.
Sociālantropologs Klāvs Sedlenieks: Mūsdienu tehnoloģijas ļauj aprunāt cilvēkus, par kuriem mēs neko nezinām
Komentējot indivīdu tieksmi sekot līdzi citu cilvēku attiecību stāstiem, sociālantropologs Klāvs Sedlenieks sarunā ar portālu "Apollo" norāda, ka cilvēki laika gaitā neesot mainījušies, mainījušās ir tikai komunikācijas tehnoloģijas.
"Baumas, tenkas un aprunāšana ir tāds normāls sabiedrības pašregulācijas veids. Tas gan ir veidojies mazās sabiedrībās, kur cits citu pazīst, līdz ar to tenkas līdz šim bijušas balstītas ciešā šā cilvēka pazīšanā. Neaprunā nepazīstamus cilvēkus. Vai arī, ja aprunā, tad tiem svešiniekiem ir pilnīgi vienalga, jo viņi nekad par to neuzzina. Tas, kas tagad ir mainījies, - komunikācijas tehnoloģijas ļauj mums aprunāt cilvēkus, par kuriem mēs neko nezinām, savukārt viņi par to tieši uzreiz uzzina. Turklāt mēs paši varam palikt anonīmi. Tas arī maina visu situāciju," teic sociālantropologs.