"Maxima Latvija" pārsūdzēs Konkurences padomes (KP) lēmumu par veikala atvēršanu Tērbatas ielā. Uzņēmuma ieskatā KP sniegtais pamatojums ir nepilnīgs un tajā saskatāmas būtiskas pretrunas izvērtējot konkurences apstākļus esošajā apkārtnē, informē korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris.
"Maxima Latvija" pārsūdzēs KP lēmumu par veikala atvēršanu Tērbatas ielā
"Maxima" pārstāvis uzsver, ka KP lēmumā izmantota pilnīgi jauna pieeja nekā citās līdzīgās apvienošanās Latvijā līdz šim, un sniegtais izvērtējums nav pamatots ar kādu no KP un Eiropas Komisijas (EK) praksē sniegtajām teorijām, ar kurām var konstatēt negatīvas sekas konkurencei.
Paziņojumā ir nepamatoti šauri definēts konkrētais ģeogrāfiskais tirgus, uzskata Beseris.
"No lēmuma izriet, ka konkrētais ģeogrāfiskais tirgus ir ticis definēts pamatojoties tikai uz vienu KP patērētāju aptauju, konkrēto ģeogrāfisko tirgu nosakot 4 minūšu gājiena attālumā, lai gan tam nav sniegts pilnīgi nekāds objektīvs pamatojums. KP veiktās patērētāju aptaujas rezultāti neļauj identificēt visu ģeogrāfisko tirgu, kurā ietilptu visi konkurenti," skaidro "Maxima" pārstāvis.
Tāpat KP pilnīgi nepamatoti un neatbilstoši savai iepriekšējai praksei nav ņēmusi vērā lielo ikdienas preču mazumtirdzniecības veikalu ietekmi, kas atrodas konkrēto telpu tuvumā.
Izpētot citu Eiropas Savienības dalībvalstu pieredzi, nav izdevies atrast nevienu piemēru, kur ģeogrāfiskais tirgus līdzīgā situācijā ikdienas preču mazumtirdzniecības tirgū būtu definēts šaurāk kā 10 minūšu kājām gājiena rādiusā.
Piemēram, Apvienotās Karalistes nesenā (2017. gada decembris) pieredze lietā Tesco and Booker, kurā tika vērtēts ģeogrāfiskais tirgus nelieliem (līdz 280 kv.m) ikdienas preču mazumtirdzniecības veikaliem (convenience stores), konkrētais ģeogrāfiskais tirgus tika noteikts 1 jūdzes (1.6 km) rādiusā ap konkrēto veikalu, neatkarīgi no tā, vai tas atrodas pilsētā vai lauku apvidū.
"Maxima Latvija" uzskata, ka savā izvērtējumā KP pilnīgi nepamatoti nav ņēmusi vērā atsevišķus šī tirgus dalībniekus, kas būtiski maina tirgus situāciju un līdz ar to KP vērtējumu. KP nepamatoti un bez pamatīgākas analīzes no konkrētās preces tirgus izslēdz kioskus, specializētos veikalus un tirgus, norāda Beseris.
Pēc viņa teiktā, nosakot tirgus dalībniekus izslēgti arī tuvējie veikali, kas pilnībā atbilst KP plašākas produkcijas aprakstam, proti, tie piedāvā plašu pārtikas un nepārtikas produktu klāstu, tai skaitā, svaigos augļus, dārzeņu un gaļu, turklāt atrodas KP identificētajā četru minūšu gājiena attālumā.