Ideju par automašīnu padzīšanu no Krišjāņa Barona ielas nesen aktualizēja Rīgas domes nolīgtie pilsētplānotāji no Dānijas. Tomēr tā nebūt nav jauna.
Pirms vairākiem gadiem ar šādu ieceri klajā nāca, piemēram, tirgotāju asociācija, jo veikalniekiem gājēju ielas ir daudz ienesīgākas nekā tās, kur skatlogiem garām plūst automašīnu straumes.
Kā tieši šī iecere izpaudīsies, joprojām nav skaidrs.
Rīgas Pilsētas attīstības departamentā stāsta, ka gan Vecrīga, gan Tērbatas iela, gan Krišjāņa Barona iela posmā no Aspazijas bulvāra līdz Tallinas ielai plānošanas dokumentos nozīmētas kā vietas, kurās priekšroka ir gājējiem.
Tas gan neliek šīs ielas slēgt autosatiksmei.
Pēc mēra Nila Ušakova (Saskaņa) teiktā, lielāka skaidrība varētu būt februārī, kad par Barona ielas slēgšanu tiks sākta apspriešana, savukārt pati iela varētu tikt slēgta maijā. Jāpiebilst, ka tas sakrīt ar šī gada ceļu remontu sezonu, kurā Rīgas dome iecerējusi seguma maiņu Aleksandra Čaka, Bruņinieku un Krasta ielā.
Iepriekš izskanējis, ka viens no jauninājumiem galvaspilsētas satiksmē varētu būt iebraukšanas maksas ieviešana Rīgas centrā. Pašvaldība gan sola, ka šāds risinājums varētu tikt ieviests tikai pēc apspriešanas ar sabiedrību.