Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Apturēts ES finansējums "Rīgas satiksmes" Skanstes tramvaja līnijas projektā un divos Daugavpilī īstenotajos projektos (9)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Uzņēmuma "Rīgas satiksme" zemās grīdas tramvaji 5. tramvaju depo teritorijā; ilustratīvs attēls.
Uzņēmuma "Rīgas satiksme" zemās grīdas tramvaji 5. tramvaju depo teritorijā; ilustratīvs attēls. Foto: Edijs Pālens/LETA

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir apturējusi Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma maksājumus "Rīgas satiksmes" īstenotajā Skanstes tramvaja līnijas projektā, kā arī divos Daugavpils domes īstenotajos infrastruktūras uzlabošanas projektos, aģentūru LETA informēja CFLA.

Lai novērstu iespējamos ES fondu finanšu riskus, CFLA ir pieņēmusi lēmumus apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktajiem kriminālprocesiem par "Rīgas satiksmes" veiktajiem iepirkumiem un par iepirkumiem Daugavpils domē.

ES fondu maksājumi apturēti projektos - "Energoefektivitātes paaugstināšana Daugavpils pilsētas izglītības iestādes sporta zāles korpusā Marijas ielā 1D, Daugavpilī", "Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība" un "Daugavpils vispārējo izglītības iestāžu materiāli tehniskās bāzes un infrastruktūras sakārtošana atbilstoši mūsdienīgām prasībām".

Tāpat kā "Rīgas satiksmes" projekta gadījumā CFLA lēmumi attiecas arī uz Daugavpils domes īstenoto infrastruktūras uzlabošanas projektu vispārējās izglītības iestādēs, kā arī energoefektivitātes paaugstināšanas projektu Daugavpils pilsētas izglītības iestādes sporta zālē.

"Visiem ir jāzina šī pamata patiesība - ja fondu projektā tiek atklāta krāpšana vai saistība ar koruptīvām darbībām, fondu finansējums tam tiek atņemts. Pret krāpšanu un korupciju ir "nulles tolerance"," teic CFLA direktors Mārtiņš Brencis.

"Un jāapzinās arī sekas - ja projektam atņem ES fondu finansējumu, tā izdevumi paliek uz Latvijas nodokļu maksātāju pleciem," piebilst Brencis.

CFLA ir informējusi projektu īstenotājus, ka tā ne tikai aptur maksājumu veikšanu šajos projektos, bet arī neveiks projektos notikušo maksājumu deklarēšanu Eiropas Komisijai.

CFLA lēmumi par maksājumu apturēšanu nodrošina, ka valstij netiek zaudēts šajos projektos paredzētais ES fondu finansējums, un nepieciešamības gadījumā to ir iespējas pārvirzīt citu projektu īstenošanai.

Vienlaikus CFLA ir aicinājusi projektu īstenotājus sniegt papildu informāciju par iepirkumiem, kas ir veikti projektu ietvaros, un par plānoto rīcību projektu ieviešanas augstākā riska apstākļos - par iespējām īstenot projektu, nodrošinot nepieciešamo rezultātu sasniegšanu.

Tāpat CFLA ir vērsusies ar informācijas pieprasījumu KNAB. Ja biroja sāktās izmeklēšanas gaitā kādā no epizodēm apstiprināsies iesaistīto personu vai to veikto krāpšanas un koruptīvo darbību saikne ar ES fondu projektiem, to izdevumi no ES fondiem netiek finansēti.

"Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstības" projekta kopējās izmaksas ir 97,4 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums ir 65,66 miljoni eiro.

Projekta "Energoefektivitātes paaugstināšana Daugavpils izglītības iestādes sporta zāles korpusā Marijas ielā 1d" kopējās izmaksas ir ap 675 500 eiro, tostarp ES līdzfinansējums - 398 170 eiro. Savukārt projekta "Daugavpils vispārējo izglītības iestāžu materiāli tehniskās bāzes un infrastruktūras sakārtošana atbilstoši mūsdienīgām prasībām" kopējās izmaksas ir 6 268 270 eiro, no kuriem ES līdzfinansē 2 795 506 eiro.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu