Šajos statūtos ir paredzēts, ka "tikai tad, ja vadītājs vairs neatbilst nosacījumiem, kas vajadzīgi pienākumu veikšanai, vai ir izdarījis smagu pārkāpumu, viņu var atbrīvot no amata".
Ģenerāladvokāte tiesā uzsvēra, ka ES Tiesas uzdevums ir pārbaudīt, vai dalībvalsts, kas ir atbrīvojusi no amata tās centrālās bankas vadītāju, ir juridiski pietiekami pierādījusi šo nosacījumu īstenošanos.
Ģenerāladvokāte tiesai norādīja, ka šajā lietā Rimšēvičam piemērotie līdzekļi, lai gan tie ir pagaidu līdzekļi, tomēr veido "atbrīvošanu no amata" ECBS un ECB statūtu izpratnē, jo šis jēdziens ir saistāms nevis ar pasākuma formu un tā statusu atbilstoši valsts tiesībām, bet gan šī pasākuma būtību un konkrētajām sekām. Šajā lietā Rimšēvičam piemēroto līdzekļu konkrētās sekas liedz viņam pildīt savus Latvijas Bankas prezidenta un ECB padomes locekļa pienākumus.
Turpinājumā ģenerāladvokāte paskaidroja, ka ES Tiesai, kas lemj par šādu atbrīvošanu no amata, pirmām kārtām ir jāveic attiecīgajam vadītājam pārmesto faktu juridiskā kvalifikācija, proti, jānoskaidro, vai šie fakti var ļaut konstatēt, ka viņš vairs neatbilst savu pienākumu veikšanai vajadzīgajiem nosacījumiem, vai ka tie veido smagu pārkāpumu. Apstiprinošas atbildes gadījumā ES Tiesai otrām kārtām, ņemot vērā visus pierādījumus, kurus sniegusi attiecīgā dalībvalsts, ir jāizvērtē attiecīgajam vadītājam pārmesto faktu patiesums.
Ģenerāladvokāte atzīst, ka šajā lietā Rimšēvičam pārmestie fakti - ja šo faktu patiesums tiktu pierādīts - būtu tādi, kas var liecināt, ka viņš vairs neatbilst savu pienākumu veikšanai vajadzīgajiem nosacījumiem un ka viņš ir izdarījis smagu pārkāpumu.