Žvarte uzskata, ka esot reaģējusi pietiekami: skolotājai izteikts rakstveida rājiens. Veiktas arī pārrunas. Ar pašu skolotāju “Latvijas Avīzei” neizdevās sazināties, bet skolas vadītāja teica, ka pedagoģe pati atzīstot, ka notikušais ir emocionāla vardarbība, ko izraisījusi konflikta situācija klasē. Viņa arī apzinoties, ka rīkojusies nepieņemami.
Direktora pienākumu izpildītāja atzīst, ka klasē nav viegli strādāt, jo visiem skolēniem ir noteiktas dažādas diagnozes, kas saistītas ar garīgās veselības traucējumiem. Gadās, ka kādam no skolēniem ir destruktīva, agresīva, vardarbīga, nekontrolējama uzvedība, kā arī nepieņemama, nekontrolējama rīcība. Ierakstā gan dzirdams, ka vismaz konkrētajā situācijā kliedz tikai skolotāja. Ja arī dzirdams kāds bērns, viņš fonā klusi bubina.
Viņa atzīst, ka pedagogi strādā paaugstinātas spriedzes apstākļos un katrā klasē būtu nepieciešams skolotāja palīgs, ko skola nevar nodrošināt. Skola mēdz strādāt finansējuma trūkumā, jo skolēni tiek uzņemti visu mācību gadu, bet naudas līdzekļi skolai tiek piešķirti, ņemot vērā skolēnu skaitu uz 1. septembri.
Pēc incidenta ar bērniem runājusi skolas psiholoģe, kā arī ziņots par notikušo VBTAI un atbildīgajam departamentam.
Andris labprāt sūtītu bērnu citā skolā, taču "izglītības kods bērnam ir tāds, ka nav lielas izvēles". Kaut arī valsts izglītības politika vērsta uz iekļaujošo izglītību, realitātē savam bērnam atrast pretimnākošu "parasto" skolu Andrim nav izdevies.
Jāņem vērā, ka klases šādās skolās nav lielas un arī kopējais skolēnu skaits nav liels: sanatorijas internātpamatskolā 1. septembrī bija 123 skolēni.
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija sākusi pārbaudi par notikušo Rīgas internātpamatskolā. Bērnu tiesību aizsardzības departamenta direktore Renāte Alberga atzīst, ka kopš 2014. gada tur pārbaudes nav bijušas, jo arī sūdzību nav bijis.