Piektdien, 7. decembrī, notika pašmāju influenceru apbalvošana, kurā tika noskaidrots mikro, medium un makro influenceru TOP 15.
Par pašmāju ietekmīgāko influenceri atzīta šarmantā Maija Silova (2)
Makro-influenceri (virs 25 000 sekotāju)
1. vieta - Maija Silova
2. vieta - Mairis Briedis
3. vieta - Ieva Florence
Makro-influenceru topā iekļuvušas arī jūtūberes "Laurlācis", Lota Ulmane, Sindija Lo, TV personības Lelde Ceriņa un Anna Rozīte, kūku meistare Anna Panna, šovmenis Renārs Zeltiņš, blogere Paula Birzniece, aktrise Dārta Daneviča, dziedātājas Adriana Miglāne un Aminata Savadogo.
Medium-influenceri (10 000 – 25 000 sekotāju)
1. vieta - Rojs Rodžers
2. vieta - Lauris Zalāns
3. vieta - Anete Ozoliņa
Mikro-influenceri (1000 – 10 000 sekotāju)
1. vieta - Reinis Sējāns
2. vieta - Elizebete "Eņģeļmeitene"
3. vieta - Marta Logina
Foto: Apbalvoti Latvijas ietekmīgākie influenceri
Lai izveidotu influenceru indeksu, "GOLIN" izmantoja kvantitatīvus datus sadarbībā ar "Instagram" datu analītikas uzņēmumu "HypeAuditor", kā arī iekšēji veica vairākus mērījumu novērtējumus. Kopā izanalizēti vairāk nekā 30 000 profilu, un indeksā šobrīd ietilpst vairāk nekā 300 profilu. Indeksa izveidei izmantota "Instagram" platforma. Tajā iekļauti tikai personīgie profili ar publiskiem privātuma iestatījumiem, kuri ir aktīvi – vismaz ar 12 ierakstiem pēdējo trīs mēnešu laikā.
Indeksā iekļauti influenceri, kam ir vismaz 1000 īstu sekotāju no Latvijas. Atkarībā no kopējā sekotāju skaita influenceri iedalīti trīs kategorijās: mikro (1000 – 10 000 sekotāju), medium (10 000 – 25 000 sekotāju) un makro (virs 25 000 sekotāju). Katra kategorija izvērtēta atsevišķi, indekss aprēķināts relatīvi pret kategoriju, un starp kategorijām tie nav salīdzināmi.
Katram profilam tiek identificēts viena galvenā darbošanās joma – dzīvesstils, skaistums, dizains, mode, ēdiens, izklaide, foto un video, sports, jaunatne.
Lai influenceri būtu nozīmīgi Latvijas tirgum, indeksā iekļauti tie, kuriem vismaz 20% sekotāju ir īsti sekotāji no Latvijas.
Tāpat tiek izmantota auditorijas iesaiste (engagement rate), kas ir auditorijas vidējā mijiedarbība ("patīk", komentāri) ar influencera radīto saturu, izteikta procentos.
Analizēta arī influencera atpazīstamība ārpus sociālajiem tīkliem tiešsaistes medijos, lai identificētu tā radītā satura potenciālu nokļūt medijos.