Rīgas domes opozīcijā esošajām partijām pēc būtības atbalsta ieceri eksperimentālā kārtā slēgt auto satiksmi Krišjāņa Barona ielā, bet partija "Latvijas attīstībai" pagaidām šo ieceri nekomentē, aptaujājot politiķus, noskaidroja aģentūra LETA.
Vairums RD opozīcijas deputāti atbalsta ieceri slēgt auto satiksmi Barona ielā
Vienlaikus opozīcijas pārstāvji kritizē viņu neiesaistīšanu šādu lēmumu pieņemšanā, aicinot sasaukt šim jautājumam veltītu Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdi.
Deputāts Jurģis Klotiņš (VL-TB/LNNK) pauda, ka jau agrāk rosinājis Satiksmes departamentu izvērtēt iespēju slēgt privātā transporta satiksmi Barona ielā.
"Taču toreiz departamenta vadība bija ļoti skeptiski noskaņota, sakot, ka to būs grūti realizēt. Es pozitīvi vērtēju to, ka sadarbībā ar dāņu arhitektiem šāds nodoms tomēr radies. Tas beidzot atbilstu Rīgas ilgtermiņa attīstības stratēģijai - padarīt pilsētu gājējiem un velosipēdistiem draudzīgāku," pauda Klotiņš.
Arī "Jaunās konservatīvās partijas" frakcijas priekšsēdētājs Jānis Ozols sacīja, ka "kopumā ideja ir jauka un interesanta" un tieši eksperiments varētu būt īstais veids, kā noskaidrot rīdzinieku attieksmi pret šādām izmaiņām.
JKP pārstāvis gan kritizēja domes vadību par to, ka šādas lietas opozīcija uzzina no preses, nevis no kolēģiem.
Savukārt partijas "Vienotība" frakcijas vadītājs Vilnis Ķirsis sacīja, ka par šo ideju viņam ir "divējādas jūtas".
"Eksperimentus veikt ir labi, lai pārbaudītu kā lietas strādā, tādēļ no šāda viedokļa raugoties man tas šķiet atbalstāmi. Taču baidos, ka pirms tam jāveic lieli priekšdarbi. Iedzīvotājiem jāizskaidro, kā mājās tiks cilvēki, kas tur dzīvo, kā veikalnieki varēs nodrošināt preču piegādi, pa kurieni tiks novirzīta auto satiksme un citas lietas," pauda Ķirsis.
Tikmēr partijas "Latvijas attīstībai" deputāts Ansis Ansbergs šo ieceri kopumā vērtēt atteicās, norādot, ka par to ir pārāk maz informācijas. Līdz ar to LA kopā ar vairākiem opozīcijas kolēģiem pieprasījusi sasaukt Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdi, kurā aicina atbildīgās amatpersonas ziņot par visām plānotajām satiksmes organizācijas izmaiņām Rīgas pilsētā, tai skaitā par Barona ielas slēgšanu auto transportam.
Pēc frakcijas pārstāvju teiktā šāds paziņojums partijas deputātiem "izraisīja sašutumu", ņemot vērā, ka tik būtiskas izmaiņas Rīgas pilsētā vēl nav skatītas nevienā komitejas sēdē kā tam būtu jābūt saskaņā ar Rīgas domes saistošajiem noteikumiem.
"Šobrīd deputātiem atstāts lemt vien par to, kur izvietot sētiņas un kur pārvietot sabiedriskā transporta pieturu par 20 metriem. Par tādiem nozīmīgiem satiksmes organizācijas plānošanas jautājumiem kā Barona ielas slēgšana auto transportam un citiem deputāti uzzina tikai no masu medijiem", sašutumu pauda Ansbergs.
Kā ziņots, no 2019. gada maija eksperimentālā kārtā varētu slēgt automašīnu satiksmi Krišjāņa Barona ielā, otrdien preses pārstāvjiem sacīja Rīgas domes mērs Nils Ušakovs (S).
Viņš skaidroja, ka šāda iecere radusies sadarbībā ar dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jana Gēla biroja pārstāvjiem. Tas gan būšot tikai pilsētplānošanas eksperiments, kura laikā tiks izvērtēta iedzīvotāju reakcija uz šādu aizliegumu.
Mērs norādīja, ka pašvaldība kopā ar pilsētplānotājiem iecerējusi "vairākus eksperimentus", ar kuriem sabiedrība plašāk tiks iepazīstināta februārī.