No šī gada 3. decembra līdz nākamā gada 15. martam Monako apskatāma ekskluzīva auto izstāde, kurā sastopami dažādi Ferrari markas automobiļi. Izstādi apmeklējis arī Monako princis.
Monako apskatāma ekskluzīva Ferrari auto izstāde
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
1929. gadā Enco Ferrari dibināja sporta automobiļu nodaļu Scuderia Ferrari (burtiski "Ferrari Stabilais"), kas nodarbojās ar autosacīkšu braucēju sponsorēšanu un automašīnu izgatavošanu sacīkšu vajadzībām. Enco Ferrari iesākumā nemaz nebija ieinteresēts ielu automobiļu ražošanā, tomēr viņa veikums tika tik augstu novērtēts, ka atpakaļceļa vairs nebija.
Portāls Musei Ferrari ziņo, ka Monako atklātajā izstādē apskatāmi daudzi ne tikai populāri Ferrari modeļi, bet arī retāk sastopami - sākot ar F1 formulām, beidzot ar ielas auto.
Izstādē apskatāmi tādi retumi kā:
- 1960. gada 246 F1 jeb pēdējais modelis ar motortelpu, kas novietota auto priekšā. Tas piedalījās F1 sacensībās 1960. gadā.
- 1961. gada 246 SP jeb pirmais Ferrari modelis ar auto aizmugurē novietotu motoru.
- 1962. gada 250 GTO - tas tika radīts tikai 36 eksemplāros. Šis tiek uzskatīts par visu laiku veiksmīgāko Ferrari modeli. Starp citu, šis ir kļuvis arī par dārgāko auto pasaules vēsturē, jo izsolē pārdots par 70 miljoniem dolāru.
- 1965. gada 250 LM - šis modelis tika saražots 32 eksemplāros. Tam ir 320 zirgspēki un tas sver tikai 840 kilogramus.
- 1970. gada 512 S arī ir viens no retākajiem Ferrari modeļiem, jo pārdošanā nonāca tikai 26 modeļi. "512" apzīmē tā 5 litru V12 dzinēju. 512 S ir redzams arī 1971. gadā uzņemtajā filmā "Le Mans", kurā galveno lomu atveidoja tā laika viens no slavenākajiem aktieriem Stīvs Makvīns.
- 1989. gada F1 - tas pats, ar kuru Naidžels Mensels vinnēja Brazīlijas un Ungārijas Grands Prix. Ar šādu pašu auto uzvaru izcīnīja arī Gerhards Bergers Portugāles Grand Prix.
- 1991. gada F40 - pēdējais superauto, kas tika radīts Enco Ferrari laikā.
- 2004. gada Enzo - šis auto tika radīts, iedvesmojoties no pirmās formulas, par ko liecina ne tikai auto virsbūve un tā rūpniecībā izmantotie materiāli, bet arī jauda, kas slēpjas zem motora pārsega jeb 660 zirgspēki. Arī ātruma ziņā tas ir diezgan iespaidīgs, jo spēj sasniegt 363 km/h.
- 2016. gada Aperta, kas ir jaudīgākais Ferrari, kāds jebkad ir radīts. Tam ir 963 zirgspēki un tas spēj uzņemt ātrumu no nulles līdz 100 km/h nieka 2,6 sekunžu laikā.