Vairāk nekā 67 000 pacientu šogad bez brīdinājuma neieradās pie ārstiem – vēsta LNT Ziņas, atsaucoties uz trīs Rīgas lielāko universitāšu slimnīcu statistiku.
Vairāk nekā 67 000 pacientu neierodas pie ārsta nebrīdinot (1)
Visbiežāk pacientu dēļ savu laiku bijuši spiesti izniekot speciālisti, kuri ir pieejami dažādās medicīnas iestādēs un pie kuriem rindas nav tik garas.
Tomēr relatīvi liels skaits neapzinīgu pacientu vērojams pat tā dēvētajā "zaļajā koridorā", kur ārsti speciāli izbrīvē laiku pieņemšanām.
Mediķu skatījumā tā ir nepieņemama situācija, kad, piemēram, augstas klases krūts ķirurgs tērē laiku gaidot neatnākušu pacientu, kamēr citi pacienti uz pieņemšanu pie šī konkrētā speciālista gaida vairākus mēnešus.
"Būtu ļoti labi, ja pacienti tomēr būtu organizētāki," ziņu raidījumam pastāsta RAKUS Onkoloģijas pakalpojumu vadības virsārste Baiba Štreinerte. "Mēs cenšamies no savas puses dažādi nākt pretī un organizējam papildus gan laikus, gan pieņemšanas, lai mēs varētu 10 dienu laikā šos pacientus apkalpot "zaļajā koridorā"."
Štreinerte arī atklāj, ka ārsti bieži nāk ar pretenzijām. "Saka, ja jau pie manis negrib nākt, varbūt tad es labāk strādāju nodaļā, kur man ir pacienti, kur gaida mani darbs," stāsta RAKUS pārstāve.
Nebrīdinot pie ārsta neatnāk vidēji 12 līdz 14% pacientu, un tas kropļo gan kvotu, gan atalgojuma sistēmu, jo ārsts par nenotikušu vizīti naudu nesaņem - informē LNT Ziņas.