Partijas priekšvēlēšanu aģitācijai sociālajos tīklos iztērējušas 208 614 eiro, liecina jaunākā Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) informācija.
Partiju priekšvēlēšanu aģitācija tikai sociālajos tīklos - 208 614 eiro
Sociālajā tīklā "Facebook" partiju aģitācijas pasākumu līgumsaistības veidoja 160 355 eiro, "Youtube" 29 025 eiro, savukārt "Instagram" 19 234 eiro.
KNAB informācija liecina, ka no Saeimā iekļuvušajām partijām visvairāk sociālajos tīklos reklamējusies partija "Saskaņa" atvēlot 48 763 eiro, kā arī partija "KPV LV" ar 47 693 eiro.
Nākamais tuvākais sekotājs ir partiju apvienība "Attīstībai/Par!", kas iztērēja 23 608 eiro. Vismazāk aģitācijai sociālajos tīklos no parlamentā iekļuvušajiem politiskajiem spēkiem iztērēja nacionālā apvienība "Visu Latvijai!"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK, kas atvēlēja 4752 eiro.
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) priekšnieks Jēkabs Straume šonedēļ Saeimas komisijā ierosināja ieviest liegumu veikt apmaksātu politisku aģitāciju internetā mēnesi pirms vēlēšanām.
Straume komisijā skaidroja, ka pirms 13. Saeimas vēlēšanām KNAB, kontrolējot politisko aģitāciju internetā, bija sācis sadarbību ar populāru sociālo tīklo turētājiem, taču attieksme pret biroja lūgumiem sniegt informāciju bijusi dažāda.
Runājot par nākotni, Straume uzskata, ka nepieciešams sākt diskusiju par ierobežojumiem apmaksātai priekšvēlēšanu aģitācijai internetā, piemēram, mēnesi pirms vēlēšanām šāda apmaksāta aģitācija varētu tikt aizliegta.
Kopumā Saeimas vēlēšanām visas kandidējušās partijas priekšvēlēšanu aģitācijai ir iztērējušas aptuveni 2,1 miljonu eiro.
Partijai startējot visos vēlēšanu apgabalos, priekšvēlēšanu izdevumu apmērs drīkstēja sasniegt 533 347 eiro. Ar partijām nesaistīta persona savā vārdā priekšvēlēšanu aģitācijai var izmantot līdzekļus, kas nepārsniedz 6450 eiro.