Teritorijā ap Rīgā, Balasta dambī esošo Preses namu, tuvāko desmit gadu laikā plānots uzbūvēt vēl vairākas augstceltnes, aģentūra LETA noskaidroja Rīgas pilsētas arhitektu kolēģijas sēdē.
Preses nama apkārtnē plāno uzbūvēt vēl vairākas augstceltnes
Kolēģijas pārstāvji tika iepazīstināti ar detālplānojumu, kura izstrādi pasūtījis fonds "Lords LB Asset Management", kas tuvāko gadu laikā paredz attīstīt Preses nama apkaimē esošo teritoriju.
Detālplānojuma izstrādātāji ir SIA "Grupa93", bet apbūves koncepta autori - SIA "Arhis Arhitekti", kuru pārstāvis Andris Kronbergs klātesošajiem pastāstīja, ka pirmo plānojuma posmu paredzēts īstenot līdz 2021.gada beigām, jo 2022.gada septembrī Preses namā plānots atvērt "IHG" grupas zīmola "Holiday Inn" viesnīcu.
Līdz ar Preses nama ēkas pārbūvi, teritorijas pirmajā attīstības kārtā paredzēts pārbūvēt arī tipogrāfijas ēku, tās pirmajā stāvā izvietojot plašu ēdināšanas zonu. Savukārt uz tipogrāfijas jumta plānots izveidotas aktīvās atpūtas un sporta laukumu.
Krišjāņa Valdemāra ielas pusē plānots uzbūvēt A klases biroju ēku. Šī ēka plānota 14.stāvu augstumā.
"Sākot strādāt pie koncepcijas, sapratām, ka vajag izveidot šajā kompleksā ieejas laukumu - vietu, kur no pilsētas puses tiek izveidots piekļuves punkts, transporta tīkla punkts," stāstīja Kronbergs, norādot, ka arī šīs teritorijas izveidi paredz pirmais posms.
"Arhis Arhitekti" izstrādātā apbūves koncepcija paredz izveidot arī darījumu centru ar biroju ēkām un kvalitatīvu publisko ārtelpu, kur primāri tiks izveidotas zaļās zonas un atpūtas vietas, kas paredzētas gājējiem un velosipēdistiem. Tostarp, sadarbībā ar Rīgas pašvaldību, paredzēta arī Zunda kanālmalas labiekārtošana - zaļās zonas, krastmalas, laivu piestātnes un citu iedzīvotājiem pieejamu objektu izveide.
Detālplānojuma risinājumi paredz ielu sarkano līniju precizēšanu, lai nodrošinātu nepieciešamo ēku izbūvi. Tas paredz arī savienojuma izveidi starp Āzenes līci un Zunda kanālu, primāri to paredzot gājēju un velobraucēju plūsmai.
Detālplānojums precizē arī atļautās apbūves augstumu gar Krišjāņa Valdemāra ielu, paredzot, ka tur varēs celt ēkas līdz 14.stāvu augstumam, bet teritorijā pie Balasta dambja - ēkas augstumā no 24 līdz 26 stāviem.
Arhitekti norādīja, ka jau 2010.gadā, izstrādājot Daugavas kreisā krasta silueta koncepcijas pilsētvides veidošanas noteikumus, šis "augstbūvju puduris" Ķīpsalas dienvidu daļā tika paredzēts. Tāpat tika uzsvērts, ka šāda tipa apbūve "loģiski pasvītro esošā Rīgas vēsturiskā centra un tā jaunā paplašinājuma atrašanās vietu" un, ka "te ir vieta mūsdienīgas un kvalitatīvas arhitektūras ienākšanai pilsētā".
Transporta organizācijas risinājumi primāri balstīti idejā par transporta plūsmas samazināšanos pilsētas centrā, orientējoties uz gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstību. Detālplānojumā izvērtēta arī pilsētas attīstības plānos paredzētā tramvaja līnijas izbūve pa Balasta dambi uz Ķīpsalu, kas, īstenojot plānoto būvniecību, varētu kļūt vēl jo aktuālāka. Arhitekti norādīja, ka patlaban gan vēl grūti prognozēt tramvaja līnijas izbūves laiku, ņemot vērā nepieciešamos Krišjāņa Valdemāra ielas pārbūves darbus.
Izstrādāto detālplānojumu paredzēts apstiprināt līdz šī gada beigām, lai jau nākamgad varētu aktīvi uzsākt ēku projektēšanas darbus. Kā norādīja arhitekti, no iesaistīto institūciju puses teritorijas attīstības koncepts tiek vērtēts visnotaļ pozitīvi, taču patlaban risinājumi vēl tiekot precizēti un saskaņoti ar Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentu un Nacionālā kultūras mantojuma pārvaldi.
Visu detālplānojumā iekļauto namu un objektu izbūvi plānots realizēt līdz 2030.gadam.