Skandalozās "Latvijas biznesa koledžas" (LBK), kurai pirms diviem gadiem atņēma akreditāciju, vadība pārņēmusi jaunu izglītības iestādi un par to jau saņemtas sūdzības, svētdien vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".
Skandalozas koledžas vadība slepus veido jaunu izglītības iestādi
Raidījums atgādināja, ka LBK akreditāciju atņēma 2016.gada nogalē pēc tam, kad tā aicināja uz Latviju ārvalstniekus un iekasējusi naudu par mācībām, bet, kad potenciālajam studentam atteikta uzturēšanas atļauja, naudu atpakaļ neatdeva.
Dažus mēnešus pēc akreditācijas atņemšanas LBK direktors Normunds Gūtmanis uzsācis biznesu no jauna, šoreiz kā "Vadības koledžas" īpašnieks.
Vairākām Latvijas iestādēm pienākušas vēstules no ārvalstnieka, kas sūdzas par koledžas darbību, vēsta "De facto". Students esot ieskaitījis daļu no maksas par pirmo semestri, taču uzturēšanās atļauju Latvijā nesaņēma slikto angļu valodas zināšanu un vājās izpratnes par mācību iestādi dēļ.
Kā vēsta raidījums, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde konstatējis nelegālās migrācijas risku.
"Vadības koledžas" īpašnieks skaidro, ka nauda nu jau atmaksāta un pie vainas esot negodprātīgie starpnieki.
"De facto" skaidro, ka "Vadības koledžas" īpašnieki nevis dibinājuši jaunu izglītības iestādi, bet no Latvijas baptistu draudžu savienības nopirkuši "Kristīgās vadības koledžu", kura pirms tam vairākus gadus nav varējusi piesaistīt studentus. Darījums bijis ar norunu – "Kristīgās vadības koledža" iziet studiju virziena vērtējumu un tikai tad ienāk jaunie īpašnieki. Par akreditāciju atbildīgie apgalvo – par to, ka pēc akreditācijas uzradīsies citi īpašnieki, nav zinājuši.
Raidījums vērš uzmanību, ka koledžas īpašnieku maiņa jāreģistrē divās iestādēs – Augstākās izglītības padomē un Izglītības kvalitātes valsts dienestā. Teorētiski padomei bijusi iespēja organizēt ārkārtas pārbaudi, lai pārliecinātos, ka jaunie īpašnieki ar neviennozīmīgo reputāciju būs labi saimnieki. Taču iestādes to izvēlējušies nedarīt.
Izglītības kvalitātes valsts dienests gan uzsācis pārbaudi, ko veicinājusi studenta sūdzība. Tās laikā vērtēs ne tikai studentu piesaistīšanu, bet arī pašu mācību procesu.