Stereotips: millennials paaudze domā tikai par sevi
“Es, es pats un vēlreiz es” – tā paaudzi apraksta ārvalstu mediji, apgalvojot, ka šie jaunie pieaugušie nedomā par apkārtni, līdzcilvēkiem un ilgtspējīgu dzīvošanu. Vai tādi ir arī Latvijas tūkstošgades paaudzes pārstāvji?
Meetup laikā veiktā aptauja liecināja, ka 58% Latvijas mileniāļu ir svarīgi pašiem rīkoties atbildīgi pret dabu un līdzcilvēkiem – šķirot atkritumus, ziedot labdarībai, rūpēties par līdzcilvēkiem. 28% mileniāļu ir svarīgi, lai pakalpojumi un produkti, kurus viņi iegādājas, sniedz labumu sabiedrībai, piemēram, ka no iegādātās preces daļa ienākumu tiek ziedoti labdarībai. Šī tendence sāk kļūt par slēpto pieprasījumu produktiem un pakalpojumiem. Savukārt uzņēmumiem nekad iepriekš nav bijis tik svarīgi būt sociāli atbildīgiem, kā tas ir šobrīd, jo, kā liecina meetup laikā veiktā aptauja, 25% mileniāļu pieprasa šo īpašību no sava darba devēja.
Jauni cilvēki arvien vairāk vēlas, lai viņu darba devējs būtu tāds, ar kuru var lepoties. Visas šīs īpašības millennials paaudzi padara par spēcīgu sabiedrības attīstības dzinējspēku, kas vairo inovāciju radīšanu, radošo domāšanu un pakalpojumu pielāgošanu tieši tās paaudzes vajadzībām, kura tos izmantos.
Par šiem stereotipiem jeb mītiem Pirmajā millennials meetup Latvijā diskutēja sabiedrībā pazīstami šīs paaudzes pārstāvji - grāmatžurnāla Benji Knewman izdevēja un redaktore Agnese Kleina, pasākumu un televīzijas šovu vadītājs Mārtiņš Kapzems, TechChill valdes locekle Marija Ručevska, grupas Dziļi violets mūziķis Nauris Brikmanis, CBL Asset Management valdes priekšsēdētājs Kārlis Purgailis, kā arī mārketinga un darba devēja tēla konsultante un Kim? laikmetīgās mākslas centra dibinātāja Zane Čulkstēna, kas ikdienā strādā ar dažādu paaudžu pārstāvjiem un to īpatnībām. Lai pārbaudītu mītu patiesību, meetup dalībnieki piedalījās lauka aptaujā, atbildot uz jautājumiem par viņu paradumiem un īpatnībām.