“Vai darba devējām būs jāiesniedz savam priekšniekam zīme no vetārsta, kurā apliecināts, ka, piemēram, suns tiešām ir nomiris,” jautā Raeins.
Kūpere gan neuzskata, ka šādu kārtību cilvēki varētu mēģināt izmantot ļaunprātīgi.
Mūsdienās cilvēki vienā darba vietā vairs nestrādā tik ilgi, kā kādreiz, un tāpēc cilvēkiem jārūpējas par savu kā darbinieka reputāciju.
Vai cilvēki par mājdzīvniekiem sēro tikpat ļoti kā par cilvēkiem?
Bristoles Universitātes Antrozooloģijas institūta pārstāvis Džons Bredšovs uzsver, ka sarežģījumus šajā jautājumā var radīt “mājdzīvnieka” definīcija.
“Es neuzskatu, ka darba devējam būtu jāpiešķir darbiniekam brīvdienas, lai sērotu par mājdzīvnieka nāvi. Nevis tāpēc, ka cilvēka sēras par dzīvnieka nāvi nebūtu īstas, bet gan tāpēc, ka ir grūti nodefinēt, kas ir mājdzīvnieks, bet kas nav,” skaidro Bredšovs.
Piemēram, lai arī cilvēki par mājdzīvniekiem uzskata arī zivtiņas vai reptiļus, ASV Vetārstu asociācija par mājdzīvniekiem dēvē tikai suņus, kaķus un putnus, kas dzīvo būrīšos.
Bredšovs arī norāda, ka pastāv būtiskas atšķirības cilvēku sērās attiecībā uz mirušu mājdzīvnieku vai mirušu cilvēku - piemēram, pēc mājdzīvnieka nāves cilvēki mēdz jau dažus mēnešus vēlāk ieviest jaunu mājdzīvnieku. Savukārt tuva cilvēka nāves gadījumā sēru periods var būt gadiem ilgs.
“Cilvēki par saviem mājdzīvniekiem bieži runā kā par ģimenes locekļiem. Tomēr tas pārsvarā nav nekas vairāk kā vienkāršākais veids dzīvnieku raksturošanai,” uzskata Bredšovs.
Uzņēmumi cenšas pielāgoties savu darbinieku mainīgajām vajadzībām. Tā kā mājdzīvnieki ir tik izplatīti, jautājums par cilvēku vajadzībām dzīvnieku aprūpes un arī nāves jautājumos, būs aktuāls arī turpmāk.
“Skaitļus ignorēt nav iespējams. Ja liela daļa cilvēku šie jautājumi ir aktuāli, arī uzņēmumiem būs agrāk vai vēlāk jāiesaistās,” uzskata Stelīka.