Īpatnējā satiksmes organizācija Rīgas centrā, Brīvības ielā, vairo nesaskaņas starp autovadītājiem un velosipēdistiem - šonedēļ kāds riteņbraucējs, braucot pēc noteikumiem, satracinājis autovadītāju, kurš domstarpības mēģinājis risināt ar fizisku spēku.
Brīvības ielā zib dūres: velosipēdists pret autovadītāju - kuram taisnība? (16)
Sociālā tīkla "Twitter" lietotāju uzmanību pievērsis video, kurā redzama velobraucēja Māra Kalēja piedzīvotais, braucot pa Brīvības ielu. Ielai tajā posmā ir divas joslas, kas paredzētas visiem transportlīdzekļiem, bet atsevišķa josla izdalīta sabiedriskajam transportam. Velobraucējs bija izvēlējies pārvietoties pa vidu otrajai joslai, ko tviterī pamatojis, kā ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu.
Šodien braucu ar velo pa Brīvības ielu atbilstoši CSN un cietu uzbrukumā - 2 vīrieši ar BMW uzskatīja, ka man jābrauc pa malu un braukšana pēc noteikumiem ir sodāma ar piekaušanu... pic.twitter.com/rQfOD0mOmD
— Māris Kalējs (@mariskalejs) September 4, 2018
Video redzams, ka Kalēja rīcība sadusmojusi vairākus autovadītājus. Īpašas dusmas tas raisījis kādam autovadītājam, kurš apturēja spēkratu, lai fiziski izrēķinātos ar Kalēju.
Tvitera lietotāju domas par notikušo dalās. Daļai šķiet, ka Kalēja rīcība bija provokatīva un viņš pelnījis autovadītāju dusmas, citi atbalsta Kalēja iestāšanos par savām tiesībām, savukārt citi kritizē pilsētas infrastruktūru, kas nav piemērota velo transportam.
Man rodas jautājums- Kā tad lai brauc pa to Brīvības iel? Ja brauc pēc CSN - Piekauj tevi vai iesēdina uz 4h... Pa ietvi arī nav viegli pabraukt,tur kājāmgājēji..Īsti velobeaucējam tad nav vietas uz šīs ielas.
— Anita (@raganinja35) September 5, 2018
Braukšana ar velosipēdu pa Brīvības ielu ir rezultējusies:
— Viesturs Liepkalns (@Liepkalns) September 5, 2018
Velosipēdista piekaušanā ☑️
Velosipēdista apcietināšanā ☑️
Un nav pat pagājušas dažas nedēļas kopš ielas atklāšanas. Šis izklausās pēc Tjumeņas, nevis Ziemeļeiropas metropoles.
Velo braucēji, kuri pēc noteikumiem brauc pa 2 joslu ir mazohisti. Braucot ar velo, izvēlos drošāko veidu kā nokļūt galā, nevis ar savu taisnību slimnīcā vai morgā. Cilvēks brauc pa Brīvības ielas otro joslu, groza galvu apkārt, nebrauc taisnā līnijā un brīnās par rezultātu.
— Artis Teibe (@ArtisTeibe) September 5, 2018
Čaļi demonstratīvi traucē satiksmi, nebraucot pēc noteikumiem (maksimāli tuvu joslas labajai malai), un gala rezultātā uzraujas uz neadekvātu "bembistu". Tiek ilustrēta ne tikai Brīvības ielas nepārdomātā rekonstrukcija, bet arī veselā saprāta trūkums vēl divās pusēs. https://t.co/jMj9TPcJiQ
— Kaspars Foigts (@laacz) September 5, 2018
Es visu laiku esmu teicis ka 80% no vadītājiem nelasa un nezin CSN! Viņi brauc ar ilūziju ka tas kurš ir nolicis 1 reizi B kategoriju zin visus noteikumus un ir pārāks, bet aizmirst atsvaidzināt savas zināšanas un neseko līdzi izmaiņām!
— CSN-LV (@CsnLv) September 4, 2018
Kas tieši šajā gadījumā ir muļķīgi? Braukt pa ielu ar velosipēdu, kā to paredz satiksmes noteikumi?
— Ivars Neiders (@IvarsNeiders) September 4, 2018
Jāpiemin, ka Satiksmes ministrija sadarbībā ar VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) savas kompetences ietvaros ir nosūtījusi rakstisku vēstuli Mārim par notikušo starpgadījumu.
Ņemot vērā, ka brauktuves labajā pusē ir iekārtota josla pasažieru sabiedriskajiem transportlīdzekļiem ( nav uzstādīta 824. papildzīme) velosipēdu vadītājiem ir jābrauc pa pārējiem transportlīdzekļiem paredzēto joslu iespējami tuvāk joslas labajai malai.
Vēršot uzmanību, ka
CSN 200.3. apakšpunkts pieļauj velosipēdam braukt pa ietvi, ja braukšana pa brauktuvi, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, ceļa un meteoroloģiskos apstākļus, nav iespējama, ir apgrūtināta vai bīstama.
Tas ir oficiāli! Saņēmu @Sat_Min un @CSDD_LV kopīgi sagatavotu vēstuli. Ielās ar A joslu “velosipēdu vadītājiem jābrauc pa 2. joslu, iespējami tuvāk joslas labajai malai”. Drošs attālums no apsteidzošiem auto ir vismaz 1 - 1.5m, tad Brīvības ielā tas ir 2. joslas vidus. Veiksmi! pic.twitter.com/VeT8HuRcEy
— Māris Kalējs (@mariskalejs) September 5, 2018