Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Audi prezentējuši elektrisko PB18 e-tron (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Audi

Iedvesmojoties no Lemānā gūtajiem panākumiem un pieredzes, kā arī vēja tuneļu sniegtajām iespējām, Audi ir izstrādāts jauns pilnībā elektriska auto prototips PB18 e-tron. Tas sniedz vīziju par augstas veiktspējas sporta automobili nākotnē. 

Audi automobiļus ar pilnībā elektrisku vai hibrīda piedziņu izstrādā jau kopš 20. gadsimta 80. gadu beigām. Pirmais automobilis, ar kuru tika piedāvāts iekšdedzes un elektriskā dzinēja apvienojums, bija Audi Duo 1997. gadā. Tam par pamatu tika izmantota Audi A4 Avant virsbūve. Lai gan Audi PB18 e-tron ir saskatāma līdzība ar 2017. gada Audi Aicon – izteikti dizaina elementi, tostarp ieliekti sānu logi un paplašinātas riteņu arkas – tie ir ievērojami atšķirīgi dažādo koncepciju dēļ. Audi PB18 e-tron radītāji šo automobili izstrādājuši straujai braukšanai gan pa sacīkšu trasi, gan uz ceļa. Dzinējspēks, laterālais paātrinājums, dinamika un nevainojamā ergonomika ir tikai dažas no automobiļa labākajām īpašībām.

Audi PB18 e-tron ir 4,53 metrus garš, 2 metrus plats un vien 1,15 metrus augsts. Riteņu bāze ir 2,7 metri. Automobilim ir kravas nodalījums ar 470 litru ietilpību, kas bagāžniekus padara ievērojami plašāku, nekā tas parasti novērojams sporta automobiļiem. PB18 e-tron nav sarežģītas autonomās braukšanas sistēmas un komforta elementi, kas palielinātu automašīnas svaru. Autovadītāja sēdeklis un kabīne ir sāniski pārvietojami tā, lai, braucot vienatnē, tie būtu pozicionējami interjera centrā, autovadītājam nodrošinot lielisku pārredzamību un radot izcili ērtus apstākļus braukšanai pa sacīkšu trasi.

Trīs elektriskie dzinēji un quattro piedziņa

Audi PB18 e-tron izmanto trīs jaudīgus elektromotorus – viens atrodas priekšpusē, divi aizmugurē. Aizmugurējie motori līdz pat 150 kW var novadīt priekšējai asij un 350 kW jaudu aizmugurējai asij. Automobiļa motoru kopējā jauda ir 500 kW, taču to īslaicīgi iespējams palielināt līdz 570 kW. Sistēmas griezes moments savukārt ir 830 Nm. Automobilis spēj uzņemt ātrumu no 0 līdz 100 km/h nedaudz vairāk kā 2 sekundēs, nodrošinot paātrinājumu, kas vien nedaudz atpaliek no LMP1 klases prototipu dinamiskajiem rādītājiem.

Raksta foto
Foto: Audi

Braukšanas laikā Audi PB18 e-tron atgūst lielu iztērētās enerģijas apjomu – veicot mērenu bremzēšanu, par automašīnas gaitas palēnināšanu pilnībā atbild elektriskie dzinēji. Griezes momenta kontrole nodrošina maksimālu dinamiku un stabilitāti. Pateicoties tūlītējai elektrisko dzinēju reakcijai, šīs kontroles darbības ir zibenīgas.

Automobilis izstrādāts tā, lai varētu veikt uzlādi ar 800 voltu spriegumu, līdz ar to akumulatora pilnīgu uzlādi iespējams sasniegt aptuveni 15 minūtēs. Pilna uzlāde nodrošina iespēju mērot vairāk nekā 500 kilometru WLTP ciklā. Audi PB18 e-tron var nodrošināt arī bezvadu uzlādi, izmantojot indukciju ar Audi Wireless Charging (AWC) – uz zemes novietotu uzlādes paliktni ar iestrādātu spoli, kas pieslēdzams elektrības padevei.

Raksta foto
Foto: Audi
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu