“Latvijas iedzīvotāji arvien aktīvāk apceļo Eiropu ar saviem auto. Vasaras periodā katru dienu saņemam pieteikumus par transportlīdzekļu bojājumiem vai negadījumiem ārvalstīs. Vienlaikus redzam, ka ir gadījumi, kad ārvalstnieki mēdz ļaunprātīgi izmantot situāciju, ka Latvijas autovadītājs nepārzina vietējos normatīvos aktus vai nevar tik veikli komunicēt ar vietējiem policijas pārstāvjiem. Ārvalstīs jābūt ļoti vērīgiem, jo vēl aizvien sastopami arī tīši izraisīti negadījumi, tāpēc, iekļūstot negadījumā, ieteicams uzreiz sazināties ar savu apdrošinātāju, kas ieteiks kā korekti rīkoties. Savukārt, lai būtu droši, ka fakti netiek sagrozīti un no cietušā nekļūtu par vainīgo, aicinām autovadītājus arī pašiem fotografēt negadījuma vietu un visu iesaistīto transportlīdzekļu bojājumus, kā arī fiksēt iesaistīto cilvēku un liecinieku kontaktinformāciju,” skaidro apdrošināšanas sabiedrības ERGO Riska parakstīšanas departamenta direktors Ritvars Heniņš.
Otrs biežākais negadījums, ar ko sastopas Latvijas autobraucēji ārvalstīs, ir bojāti vējstikli – 22% gadījumu. Visbiežāk tās ir garām vai priekšā braucošu auto riteņu mestas šķembas vai akmeņi, kas rada plaisas vējstiklā un ieteicams operatīvi doties uz autoservisu, lai veiktu vējstikla remontu vai pat tā nomaiņu. Pārējie negadījumi galvenokārt notiek uzbraucot dažādiem šķēršļiem: apmalēm, norobežojošām joslām vai dzīvniekiem.
Ar auto zādzību gadījumiem, apzagšanu vai vandālismu Latvijas ceļotājiem ārvalstīs nākas saskarties visai reti – vien 3% gadījumu. Tomēr tieši vasaras sezonā augusi interese par auto papildaprīkojuma apdrošināšanu, piemēram, jumta bagāžnieku, velosipēdu turētāju, auto ledusskapju un citu aprīkojumu, kas tiek izmantots garāku braucienu laikā. R.Heniņš atzīmē, ka tas skaidrojams ar iedzīvotāju izpratnes pieaugumu par apdrošināšanas iespējām: “Bieži vien, papildinot savu transportlīdzekli ar dažādu papildaprīkojumu, pirms došanās ceļojumā vai izbraukumā ar savu auto cilvēki apzinās riskus un interesējas par papildu apdrošināšanas iespējām, lai pasargātu sevi no nepatīkamām situācijām ārvalstīs. Daļa klientu lūdz papildināt KASO apdrošināšanas polises segumu ar iegādāto papildaprīkojumu, bet daļa OCTA klientu, kas nevēlas iegādāties KASKO apdrošināšanas polisi, izmanto iespēju atsevišķi apdrošināt tikai vējstiklus, apzinoties, ka tas ir viens no biežākajiem negadījuma iemesliem, kas var radīt gan nepatīkamas situācijas, gan arī ievērojamus papildu neplānotos izdevumus.”