"Kad biju maziņa, es arī tā darīju. Zināju, kur mamma noslēpusi albumu ar māsu un māsas bērēm, tad es šķirstīju un raudāju. Tajā laikā vēl bēres bildēja. Vēl senāk bildēja mirušus cilvēkus - sakrāsoja, nosēdināja un pieturēja," turpinām iztirzāt nāves tēmu. "Zināma loģika tur ir, jo kādreiz fotogrāfa pakalpojumi bija dārgi, neviens netaisīja fotogrāfijas, un tad, ja tu gribēji atcerēties, kā tava meitiņa izskatās, tad tev radās iespēja redzēt, kāda viņa kādreiz bija. Tur ir tā filozofija. Ar mani tāpat, es skatījos albumu, izbrēcos, noliku – viss kārtībā!”
Es jūtu līdzi, bet, manuprāt, tas ir ļoti egoistiski – visu centrēt sevī. Kā es saku savām “ērkšķu” meitenēm (šova “Caur ērkšķiem uz...” dalībniecēm) – ja tu gribi sev palīdzēt, ej uz patversmi, vadā suņus, jo tad, kad tu citam palīdzi, tev kļūst vieglāk. Tad, kad tu sēdi un gaudo, tev vieglāk nekļūst. Atrodi kādu, kam tu vari dot, nevis ņemt – kaut bomzi vai suni patversmē! Tad tā ķēde sāk darboties," viņa ir pārliecināta.
"Es, piemēram, negribētu, lai būtu tā, ka, ja es tagad "noliktu karoti", Aigars (mūziķis Aigars Grāvers – Aijas vīrs) žēlotos, ka “mana sieva nomira”, jo es nenomiršu viņam, es nomiršu sev."
Aijas mamma no bērnības jau esot teikusi, ka meitai esot problēmas ar raudāšanu: "Esmu bijusi pie psihologa, kurš man saka: “Ej, izraudies!” Teicu, ka es neraudu! Es vispār nevaru paraudāt! Jo zinu, ka raudāšana ir sevis žēlošana, un man tas tā ir iemācīts. Kādreiz es mēdzu raudāt, bet tagad, ja acīs saskien asaras, nogaidu 20 sekundes, un viss atkal ir kārtībā. Tādās reizēs saku sev: kamēr tu gaidi, citi tajā laikā kaut ko paveic. Kamēr tu sēdi un raudi, dzīve iet uz priekšu. Ko tu dari? Kas no tā mainās? Ja ir nācies dzīvē par kaut ko raudāt, tās retās reizes, tad ir galīgi slikti. Es domāju, kamēr raudi, viss stāv uz vietas, un pasaule tikmēr "dragā" tālāk, bet tu esi uz pauzes."