Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Pieaudzis Dženovā bojāgājušo skaits

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: LETA/EPA

Bojāgājušo skaits, kas zaudējuši dzīvību Dženovā, otrdien sabrūkot autostrādes tiltam, pieaudzis līdz 37, trešdien pavētīja vietējās varasiestādes.

Kā norādīja Dženovas prefektūra, ievainoti 16 cilvēki, un 12 no viņiem atrodas kritiskā stāvoklī.

Bojāgājušo vidū ir arī trīs astoņus, 12 un 13 gadus veci bērni, trešdien apliecināja Itālijas iekšlietu ministrs Mateo Salvīni.

Kā vēstīja itāļu mediji, otrdien ap plkst.12 (plkst.13 pēc Latvijas laika) spēcīgas lietusgāzes laikā iegruva aptuveni 200 metru garš Morandi tilta posms.

Aptuveni 35 vieglās automašīnas un vairāki kravas auto nogāzušies no 45 metru augstuma uz dzelzceļa sliedēm.

Centienos atrast izdzīvojušos trešdien glābšanas un meklēšanas operācijas dalībnieki intensīvi turpina pārmeklēt drupas.

"Visas pieejamās vietas ir izpētītas, tagad mēs ķeramies pie lielākajām gruvešu kaudzēm," sacīja ugunsdzēsības dienesta pārstāvis Emmanuele Džizi. "Mēs nezinām, vai vēl ir izdzīvojušie, bet mūsu pienākums ir meklēt."

Itālijas prezidents Serdžo Matarella paziņojis, ka Dženova un visa Itālija ir cietusi katastrofā.

"Itāļiem ir tiesības uz modernu un efektīvu infrastruktūru, kas ir droša viņu ikdienas dzīvē," norādīja prezidents.

Morandi tilts tika remontēts, turklāt Ligūrijas reģionā, kur atrodas Dženova, otrdien bijušas spēcīgas lietusgāzes.

Tik liels upuru skaits, kāds tas bijis, sabrūkot Dženovas tiltam, šādos negadījumos Eiropā nebija pieredzēts kopš 2001.gada.

Itālijā būves nav pasargātas no bojājumiem, kas radušies seismiskās aktivitātes rezultātā, turklāt daudzos infrastruktūras objektos manāmas arī stagnējošās tautsaimniecības liecības.

Salvīni, kurš vada nacionālistu partiju Līga un ir viens no diviem vicepremjeriem, solīja vainīgos saukt pie atbildības.

"Esmu braucis pār šo tiltu simtiem reižu, un es esmu apņēmies pētīt un noskaidrot, kas ir atbildīgs par šo nepieņemamo traģēdiju, jo nav iespējams, ka 2018.gadā var strādāt un mirt šādos apstākļos," sacīja Salvīni.

Morandi tilts, kas ved pāri vairākiem desmitiem sliežu ceļu un industriālajai zonai, kurā atrodas vairākas fabrikas, celts pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados, bet 2016.gadā tas ticis renovēts.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu