Saskaņā ar apdrošināšanas akciju sabiedrības "BTA Baltic Insurance Company" (turpmāk - BTA) apkopotajiem datiem šī gada pirmo sešu mēnešu laikā pakalpojums "Palīdzība uz ceļa" kopumā sniegts 2224 autovadītājiem, kuri kāda iemesla dēļ brauciena laikā nonākuši neparedzamās grūtībās. Visbiežāk palīdzība nepieciešama ir automašīnām, kas negaidīti saskaras ar transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa pasliktināšanos, turklāt neparedzēti negadījumi uz ceļa, gadalaikiem mainoties, atšķiras.
Apdrošinātājs: Visbiežāk rūpes sagādā negaidītas ikdienišķas tehniskās ķibeles uz ceļa
Pakalpojums "Palīdzība uz ceļa" ietver arī informatīvas palīdzības sniegšanu telefoniski problēmsituācijā nonākušiem autovadītājiem. Šā gada pirmo sešu mēnešu laikā šāds pakalpojums ir izmantots 103 reizes.
Kā liecina apdrošinātāja apkopotā informācija, itin bieži autovadītāji degvielas uzpildes stacijās izrādījušies vai nu mazāk pieredzējuši vai vienkārši cilvēcīga faktora dēļ sajaukuši degvielas pistoles, kā rezultātā savā automašīnā ielējuši nepareizo degvielu. Pirmā pusgada laikā kompānijā reģistrēti 25 šādi lūgumi pēc palīdzības. Vēl fiksēti septiņi gadījumi, kad autovadītājam degviela nogādāta tajā punktā uz autoceļa, kur viņa vadītā automašīna apstājusies izbeigušās degvielas dēļ.
BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš skaidro, ka, neskaitot ceļu satiksmes negadījumu rezultātā nepieciešamo automašīnu evakuāciju, lielākai daļai "Palīdzība uz ceļa" izsaukumu ir raksturīgi sezonāla rakstura iemesli. “Piemēram, ziemas mēnešos cilvēki biežāk lūdz palīdzību gadījumos, kad aukstā laika dēļ nevar iedarbināt savu transportlīdzekli. Reizēm ir problēmas sala dēļ iekļūt savā automašīnā, jo ir aizsalušas durvis, kā arī niķojas signalizācija. Savukārt vasaras mēnešos biežāk raksturīga ķibele - automašīnai pārsista riepa. Iespēju saņemt "Palīdzība uz ceļa" biežāk izmanto KASKO polišu īpašnieki, tomēr šāda iespēja, par papildu samaksu, saņemt palīdzību uz ceļa, ir pieejama arī, ja iegādājas OCTA polisi," uzsver Liepiņš.