«Rail Baltica» starpvaldību līguma ratifikācija visu triju Baltijas valstu parlamentos ir būtisks pagrieziena punkts, kas demonstrē Baltijas reģiona interesi projekta realizācijā, norādīja kopuzņēmuma AS «RB Rail» valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.
«Rail Baltica» starpvaldību līguma ratificēšana visās Baltijas valstīs ir būtisks pagrieziena punkts (160)
«RB Rail» aģentūrai LETA pavēstīja, ka līdz ar Lietuvas parlamenta otrdienas lēmumu visas trīs Baltijas valstis ir ratificējušas starpvaldību līgumu, kuru gada sākumā Tallinā parakstīja Baltijas valstu premjerministri. Latvijas Saeima šo līgumu ratificēja 22. jūnijā, bet Igaunijas parlaments - 19. jūnijā.
«Starpvaldību līguma ratifikācija visu triju Baltijas valstu parlamentos ir šo valstu apliecinājums ilgtermiņa saistībām «Rail Baltica» projekta attīstībai. Šis ir būtisks pagrieziena punkts, kas demonstrē Baltijas reģiona interesi projekta realizācijā un kuru gaidīja vairākas projektā iesaistītās puses - Baltijas valstu sabiedrība, potenciālie dzelzceļa klienti un projekta piegādātāji, ar būvniecību un dzelzceļa nozari saistītie pārstāvji, kā arī projekta galvenais investors Eiropas Komisija un mūsu partneri Somija un Polija,» pauda Rubesa.
«Rail Baltica» starpvaldību līgums nosaka principus jauna dzelzceļa savienojuma izveidei: trasējumu, projekta izpildes termiņus, tehniskos un finansējuma nosacījumus, kā arī infrastruktūras valstiskās piederības jautājumus.
«RB Rail» ir centrālais «Rail Baltica» projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas-Polijas robežai.
Jaunākie dati liecina, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko paredzēts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu.