Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Apstrīd konkursu par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi projektā «Rail Baltica» (38)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Edijs Pālens/LETA

SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas» iepirkuma konkursā par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi projektā «Rail Baltica» iesniegtas četras sūdzības, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Sūdzību iepirkuma konkursā «Rail Baltica Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi» iesniedza SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»», SIA «Šafrans», SIA «MONUM», kā arī Turcijas kompānija «Gulermak Aģir Sanasyi Insaat ve Taahhut».

IUB vēl nav noteicis termiņu sūdzību izskatīšanai.

«Eiropas dzelzceļa līniju» pārstāve Dace Andersone aģentūrai LETA pavēstīja, ka kopš konkursa izsludināšanās tas izpelnījies lielu interesi vietējā, kā arī starptautiskā mērogā.

Pēc viņas teiktā, izrādot pretimnākšanu potenciālajiem kandidātiem, par vienu mēnesi, līdz 25.augstam, pagarināts pieteikšanās termiņš konkursa pirmajā kārtā, kurā paredzēts veikt kandidātu atlasi, nodrošinot kvalifikācijas un pieredzes prasībām atbilstošu pretendentu dalību.

«Lēmums pieņemts, akcentējot augsto kvalifikācijas prasību nozīmi, jo šis ir vērienīgākais projektēšanas un būvdarbu projekts Latvijā, īstenojot «Rail Baltica» izbūvi. Tā kopējās izmaksas būs tuvu 200 miljoniem eiro, un darbus paredzēts īstenot nākamajos piecos gados,» pauda Andersone.

«Eiropas dzelzceļa līniju» Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris atzīmēja, ka šis ir arī viens no sarežģītākajiem projektiem Latvijā, jo dinamiskā pilsētvidē jāspēj iekļaut jauna infrastruktūra: integrēt «Rail Baltica» Rīgas multimodālajā transporta mezglā, lai tā arī harmoniski iederētos pilsētainavā, nenomācot galvaspilsētas kultūrvērtības.

Attiecīgais iepirkums tiek organizēts divās kārtās. Otro kārtu paredzēts izsludināt šā gada nogalē, lai iegūtu piedāvājumus būvprojekta un būvdarbu izstrādei. Iepirkuma rezultātā ar konkursa uzvarētāju tiks slēgts līgums būvprojekta izstrādei un būvdarbiem, kurus paredzēts sākt 2019.gadā.

Konkursa nolikums ļauj pretendentiem (gan Latvijas, gan ārvalstu uzņēmējiem) veidot apvienības, savienojot nepieciešamās kompetences un pašiem nosakot savstarpējās sadarbības modeli un vadošo partneri. Projekta realizētājam ir izvirzītas augstas kvalitātes prasības, no kandidātiem tiek prasīti veikto darbu kvalitātes apliecinājumi, kā arī pēdējos trijos gados tiem ir jābūt sasniegtam vidējam neto apgrozījumam 100 miljonu eiro apmērā. Kandidātam un tā speciālistiem jābūt ne mazāk kā piecu gadu pieredzei projektēšanā un ne mazāk kā septiņu gadu pieredze būvdarbu izpildē.

Aprēķinātās projekta izmaksas ir 186 miljoni eiro, izmaksu aprēķins veikts AECOM priekšizpētes laikā. Metu konkursa noslēgumā izvēlētais risinājums, kam pamatā būs arhitektu biroja «PLH Arkitekter» sadarbībā ar «COWI» (Dānija) piedāvātais mets, iekļāvās projektam noteiktajās izmaksās, piedāvājot kvalitatīvus un ilgtspējīgus tehniskos risinājumus un efektīvu resursu izmantošanu, bija pamatoti būvapjomi un darbu secība.

Kopumā, veicot «Rail Baltica» integrāciju Rīgas multimodālajā transporta mezglā, paredzēts, ka tiks uzlabota vides pieejamība, drošība, mobilitāte, kā arī transporta pieejamība. Tiks iegūta abu sliežu platumu dzelzceļa pasažieru apkalpošana. Jauns ielu savienojums Elizabetes un Timoteja ielās ļaus atslogot transporta kustību līdzās esošajās ielās. Tiks radīts savienojums starp pilsētas centru un Pārdaugavu: tilts ar jaunu gājēju un velosipēdistu ceļu pāri Daugavai. Savienotas divas Rīgas pilsētas puses - vizuāli un funkcionāli savienota Vecrīga un Rīgas Centrāltirgus. Renovējot Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu pusi, tiks radīta kvalitatīva publiskā ārtelpa.

Projekts tiek realizēts ar 85% Eiropas Savienības līdzfinansējumu no Eiropas Infrastruktūras savienošanas instrumenta un 15% valsts līdzfinansējumu.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas kompleksā apbūve notiks atbilstoši Dānijas arhitektu («PLH Arkitekter» sadarbībā ar «COWI») metam.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu