Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Lielās mūzikas balvas 2016 nominanti kategorijā «Gada mūziķis» (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Uz Lielo mūzikas balvu 2016 kategorijā «Gada mūziķis» pretendē dziedātājs Jānis Apeinis, vijolniece Eva Bindere un pianists Reinis Zariņš. Balvu pasniegšanas ceremonija ar ilggadējā sadarbības partnera Hennessy atbalstu notiks 7. martā Latvijas Nacionālajā operā plkst. 19.00. Pasākumu tiešraidē atspoguļos Latvijas Radio 3 «Klasika» pl. 19.00 un Latvijas Televīzijas 1. kanāls atliktajā tiešraidē plkst. 22.05. 

Dziedātāja Jāņa Apeiņa lomu skaits tuvojas jau četriem desmitiem, ne mazāk iespaidīga ir arī viņa tehniskā varēšana un mākslinieciskais sniegums, kas opermīļus priecējis ne vien Latvijā, bet arī citās zemēs. Viņš ir viens no vadošajiem Latvijas Nacionālās operas solistiem, kas pērn jo īpaši valdzināja kā elegants un šarmants Eizenšteins Štrausa operetē «Sikspārnis», vīrišķīgs Celtnieks Ešenvalda operā «Iemūrētie», māsu aizstāvošs Valentīns Guno «Fausta» jauniestudējumā un apņēmības pilns Renato Verdi «Masku balles» brīvdabas izrādē Siguldas Opermūzikas svētkos. Jāņa Apeiņa «kroņa loma» ir Oņegins, kas skatītājus līdz sirds dziļumiem aizkustinājusi jau septiņos iestudējumos, tostarp arī vēl pavisam nesen pirmizrādi piedzīvojušajā Aināra Rubiķa un Rēzijas Kalniņas kopīgi veidotajā Čaikovska operas jauniestudējumā.

Eva Bindere ir viena no Latvijas spožākajām vijolniecēm – spilgta soliste, iejūtīga kamermūziķe, temperamentīga orķestru koncertmeistare, arī izcila pedadoģe. Pērn, paralēli intensīvajai koncertdarbībai ārpus dzimtenes, Latvijas klausītājus Eva Bindere uzrunāja gan alternatīvajā kamermūzikas festivālā «Sansusī», kur muzicēja kopā ar izciliem saspēles partneriem - čellisti Kristīni Blaumani un pianistu Reini Zariņu, gan sajūsmināja JVLMA simfoniskā orķestra sezonas atklāšanas koncertā, lieliskā skatuviskā sapratnē kopā ar diriģentu Andri Vecumnieku gaismā ceļot mazzināmo Jēkaba Mediņa Vijolkoncertu. Eva arī pārsteidza ar gluži svaigu tik labi pazīstamā Ludviga van Bēthovena koncerta lasījumu, saspēlējoties ar Andra Pogas vadīto LNSO pavasarī notikušā Baltijas simfoniskā festivāla ietvaros.

Nav tāda skaņdarba, kas, nokļūstot zem vairākkārtējā Lielās Mūzikas balvas saņēmēja Reiņa Zariņa prasmīgajiem pirkstiem, nekļūtu par interpretāciju. Viss, kam starptautisku konkursu laureāts, Londonā dzīvojošais pianists muzikāli pieskaras, kļūst par neatkārtojamu un īpašu skaņdarba lasījumu. Aizvadītajā gadā par īpašām virsotnēm viņa koncertdarbībā izvērtās divu ciklu lasījumi. Aprīlī Latgales vēstniecībā «Gors» klavierspēles meistars kopā ar dejotāju Kirilu Burlovu piešķīra jaunu elpu koncertizrādei «Gadalaiki» - Pētera Vaska ciklam ar tādu pat nosaukumu, bet īsi pirms Ziemassvētkiem Dzintaru koncertzālē atskaņoja Olivjē Mesiāna monumentālo opusu «Divdesmit skatieni uz Kristus bērnu», sarežģīto partitūru spēlējot no galvas un tik augstā mākslinieciskā līmenī, ka vairāk nekā divas stundas klausītāju uzmanība neatslāba ne mirkli.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu