Tiek pārtraukta 2014.gadā Indijas okeānā pazudušās Malaizijas aviokompānijas «Malaysia Airlines» reisa MH370 lidmašīnas meklēšana, teikts Malaizijas, Ķīnas un Austrālijas kopīgajā paziņojumā.
Pārtrauc pazudušās Malaizijas lidmašīnas meklēšanu (28)
Lēmums pārtraukt lidmašīnas meklēšanu pieņemts pēc līdz šim nesekmīgajiem mēģinājumiem, neskatoties uz to Indijas okeānā pārmeklēta platība vairāk nekā 120 000 kvadrātkilometru apmērā, ziņo Lielbritānijas raidsabiedrība BBC.
Minēto valstu pārstāvji gan pauda cerību, ka avarējušo lidmašīnu nākotnē tomēr izdosies atrast.
«Malaysia Airlines» lidmašīna ar 239 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda 2014.gada 8.martā, nezināmu iemeslu dēļ mainot kursu lidojumā starp Kualalumpuru un Pekinu.
Līdz šim izdevies atrast vairākus pazudušās lidmašīnas atlūzu gabalus.
Bojāgājušo ģimenes locekļi lēmumu pārtraukt pazudušās lidmašīnas meklējumus nodēvējusi par «bezatbildīgu» soli, kas būtu jāpārvērtē, vēsta «BBC».
Patlaban identificētas septiņas no 20 atrastajām lidmašīnas atlūzām un ļoti iespējams tās nākušas no «Boeing 777».
2016. gada novembra ziņojumā teikts, ka lidmašīna iespējams veikusi «augstu nolaišanos» Indijas okeānā.
Bojāgājušo ģimenes pārstāvji norādījuši, ka lidmašīnas atrašana ir kā «parāds, kas jāatdod aviācijas drošības vārdā».
Bojāgājušo ģimeņu pārstāvji norādījuši, ka šāda rīcība ir augstākā mērā vērtējama kā nodevība.
Lidmašīnas pazušana mūsdienu vēsturē vērtējama kā lielākā aviācijas mistērija, kuru tā arī nav izdevies atrisināt, vēsta «CNN». Lidmašīnas meklēšanai iztērēti miljoniem dolāru, izpētot simtiem tūkstošu kvadrātmetru plašas zemūdens teritorijas, taču bez teju jebkādiem rezultātiem.
Austrālijas Transporta ministrs norādījis, ka lēmums pārtraukt lidmašīnas meklējumus neesot bijis viegls, taču visas pūles atrast jebkādus jaunus datus par notikušo bijušas neveiksmīgas. Meklējumos izmantota visa iespējami labākā tehnika un prasmīgākie profesionāļi.
Balstoties uz dažām atrastajām atlūzām, Austrālijas Transporta drošības birojs apgalvojis, ka brīdī, kad lidmašīna avarējusi, tās spārnu vārsti bijuši noslogoti.
Ziņojumā norādīts, ka kontrole pār lidmašīnu zaudēta un tā spirālveidīgi ar 300 kilometrus stundā lielu ātrumu kritusi lejā.
Pastāv divas notikušā versijas: lidmašīnā izcēlusies uguns, no kā radies spēcīgs piedūmojums, izraisot visu uz klāja esošo cilvēku nāvi, vai arī notikusi strauja dekompresija bojāta loga dēļ, kas novedis pie pasažieru nāves vēl vairākas stundas pirms lidmašīna zaudēja visu degvielu un spirālē nogāzās.
Tomēr izmeklētāji joprojām neesot spējuši noteikt patiesos katastrofas iemeslus.
Tāpat pastāv iespēja, ka ekspertu grupa meklējumus veikusi nepareizā vietā, teikts Austrālijas valdības decembrī izplatītā ziņojumā, aicinot veikt atkārtotus meklējumos noteiktā 25 tūkstošu kvadrātkilometru plašā teritorijā uz ziemeļiem no pašreizējās meklēšanas zonas.
Taču Austrālijas Transporta ministrs norādījis, ka jauni meklējumi netiks uzsākti bez jauniem pierādījumiem.