Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis

Pērn pārdoto vinila skaņuplašu skaits Lielbritānijā lielākais 25 gadu laikā (8)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: AFP/Scanpix

Vinila skaņuplates turpina piedzīvot atdzimšanu un pērn to pārdošana Lielbritānijā sasniegusi 25 gados augstāko līmeni.

Pērn valstī pārdots vairāk nekā 3,2 miljoni albumu vinila formātā, kas ir par 53% vairāk nekā 2015.gadā un lielākais pārdoto albumu skaits kopš 1991.gada.

Britu mūziķa Deivida Bovija nāve pērn janvārī mudināja cilvēkus iegādāties viņa albumus, kā rezultātā viņš pērn kļuvis par mākslinieku, kura albumi Lielbritānijā vinila 12 collu plašu formātā pārdoti visvairāk. 30 pērn pārdotāko vinila albumu vidū bija piecas Deivida Bovija plates, tostarp «Blackstar» ir pārdotāko vinila albumu topa pirmajā vietā.

Pagājušais gads bija devītais pēc kārtas, kad vinila ierakstu pārdošanas apmērs Lielbritānijā pieaudzis. Salīdzinājumam, 2007.gadā Lielbritānijā tika pārdoti vien 200 tūkstoši ierakstu vinila formātā.

Lai gan vinila plates joprojām ir nišas produkts, tagad tās veido nepilnus 5% no visa mūzikas ierakstu tirgus, liecina Lielbritānijas Fonogrāfijas industrijas federācijas (BPI) dati.

Pērn 10 tūkstošu pārdotu eksemplāru robežu pārsniedza vismaz 30 ierakstu, bet gadu iepriekš tādu bija tikai desmit.

Kopumā visa mūzikas industrija Lielbritānijā pērn piedzīvoja uzplaukumu - tika pārdoti 123 miljoni albumu vai to ekvivalentu dažādos formātos, kas ir par 1,5% vairāk nekā 2015.gadā. Patērētās mūzikas kopējā vērtība pērn sasniedza vienu miljardu sterliņu mārciņu (1,2 miljardus eiro).

Straumēšanas pakalpojumu tirgus kopš 2013.gada ir pieaudzis par 500%, 2016.gadā sasniedzot 45 miljardus audio straumēšanas vienību ar tādu digitālu pakalpojumu kā «Spotify», «Apple», «Deezer» un «Tidal» starpniecību.

Lai gan straumēšanas un vinila plašu tirgus pieaug, kompaktdisku (CD) pārdošanas apmērs pērn krities par vairāk nekā 10%. Tomēr BPI uzsver, ka arī šis formāts pilnībā neizzudīs.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu