Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Liepiņš: Sievietes režisores skatījums uz «Jevgeņiju Oņeginu» būs jauns piegājiens operas interpretācijā (24)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Evija Trifanova/LETA

Sievietes režisores skatījums uz Pētera Čaikovska operu «Jevgeņijs Oņegins» būs jauns piegājiens operas interpretācijā, šodien operas «Jevgeņijs Oņegins» jauniestudējuma preses konferencē teica komponists Zigmars Liepiņš.

Tāpat viņš norādīja, ka operas pievilcīgums, ka skatījumi uz Čaikovska operu var būt dažādi. «Nav tikai viens iekonservēts Pēterburgas Oņegins,» atzīmēja Liepiņš.

Vienlaikus operas režisore Rēzija Kalniņa norādīja, ka operā apgāzta ierastā kārtība, proti, ka teksts, mūzika un tēla darbība ir vienā paskaidrojošā ceļā. Viņa savu operu sāka iestudēt ar gala periodu - analizēja tēlu iekšējo darbību, psiholoģiski meklēja katra tēla rīcības pamatojumu, un tikai pēc tam, pievienojot mūziku un vārdus. Operas tapšanas laikā tika arī piesaistīts psihologs Viesturs Rudzītis.

Pēc Kalniņas paustā, vai iestudējums būs tradicionāls ir grūti spriest, taču viņa cer, ka katrs skatītājs iestudējumā atradīs, ar ko identificēties. «Izrādes galvenais varonis ir mīlestība, tas ko mēs par tādu saucam,» sacīja Kalniņa.

Tāpat režisore norādīja, ka ir gandarīta par solistu veikto darbu. «Esmu absolūti iemīlējusies solistos, sauktu viņus arī par aktieriem, esmu lepna, ka mums ir šādi solisti. [..] 21.gadsimta operā varoņiem jābūt gan labiem solistiem, gan aktieriem,» pauda Kalniņa.

Viņa sacīja, ka iestudējums nenotiks konkrētā laikmetā vai vidē, tas nepieturēsies pie konkrēta laika vai notikumiem, lai nekas ārējs netraucētu operas iekšējam stāstam.

Operas muzikālais vadītājs Ainārs Rubiķis teica, ka Kalniņa mainīja viņa domāšanu un izpratni par Čaikovska operu, pagrieza viņa skata punktu citā virzienā.

Tāpat Rubiķis norādīja, ka bija interesanti vērot, kā mūzika palīdz veidot varoņu stāstus. «Mēs visa komanda strādājām, lai ideja būtu skaidri nodota gan klausītājam, gan skatītājam,» piebilda Rubiķis.

Jau ziņots, ka Latvijas Nacionālajā operā un baletā (LNOB) Pētera Čaikovska operas «Jevgeņijs Oņegins» jauniestudējuma pirmizrāde notiks 8.decembrī.

Operu veido muzikālais vadītājs Rubiķis, diriģents Jānis Liepiņš, režisore Kalniņa, scenogrāfs Mihails Kramenko, gaismu mākslinieks Sergejs Skorņeckis, kustību režisore Ilze Zīriņa, savukārt kostīmus veido modes zīmols «Amoralle».

Titullomu interpretēs Jānis Apeinis vai Rihards Mačanovskis, Tatjana būs Dana Bramane vai Evija Martinsone, Ļenskis - Raimonds Bramanis, Mihails Čuļpajevs vai Juris Jope, Olga - Oksana Volkova vai Laura Grecka, Gremins - Krišjānis Norvelis vai Romāns Poļisadovs, Larina - Kristīne Zadovska vai Aira Rūrāne, aukle - Ilona Bagele vai Andžella Goba.

«Jevgeņijs Oņegins» ir Kalniņas debija Latvijas Nacionālajā operā. Viņa Novosibirskas Akadēmiskajā operas un baleta teātrī iestudējusi tādas izrādes kā «Traviata», «Kara rekviēms», «Žanna d'Arka uz sārta» un «Mesa».

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu